Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Brandten

Medlem
@Brandten och @CGöran - ni hade ju erfarenheter av både Sennheiser Epos 660 och evolve2 85 - har de senare och är mycket nöjd med dom förutom att dom är lite varma när man haft dom på sig ett tag, är Sennheiser lurarna skönare där? Dom är ”standardlur” på jobbet nu så jag funderar på att plocka ut ett par, men då måste jag returerna evolven…
Varma blir dom men kan nog sitta i 2h webinar innan jag måste justera/"lufta". Beror såklart på huvud, form, känslighet, öron etc. Mina Bose NC700 som sitter hårdare mot öronen måste jag justera tidigare.

Bor du i Stockholm kan du få låna dom ett tag och testa. Har semester nu så kör mest mina Bose. :)
 

Marcusen

Medlem
Varma blir dom men kan nog sitta i 2h webinar innan jag måste justera/"lufta". Beror såklart på huvud, form, känslighet, öron etc. Mina Bose NC700 som sitter hårdare mot öronen måste jag justera tidigare.

Bor du i Stockholm kan du få låna dom ett tag och testa. Har semester nu så kör mest mina Bose. :)

Tyvärr inte 08-baserad, men tack för erbjudandet. Då tycker du ändå att Bose-lurarna är så mycket bättre än båda de övriga tolkar jag det som? Kanske likväl ska krypa till korset och köp ett par, det jag gillar med evolve-lurarna är just mic-bommen man fäller ut, aldrig någon som klagar på talkvaliteten oavsett volym omkring…
 

Brandten

Medlem
Tyvärr inte 08-baserad, men tack för erbjudandet. Då tycker du ändå att Bose-lurarna är så mycket bättre än båda de övriga tolkar jag det som? Kanske likväl ska krypa till korset och köp ett par, det jag gillar med evolve-lurarna är just mic-bommen man fäller ut, aldrig någon som klagar på talkvaliteten oavsett volym omkring…
Ja jag tycker Bose sitter bättre än Sennheiser FÖRUTOM! när man är ute och går (läs powerwalk eller springa) då glappar dom lite på örat vilket gör att noice cancel funktionen släpper igenom. Kan ju såklart stänga av NC eller så beror det på springstil / huvudform. :)

Köp ett par privat - öppet köp och plocka ut i företaget om du blir nöjd.
 

HerrBot

Medlem
Jag gillar personligen QC-serien bättre än NC-serien. Rekommenderar att du testar båda lurar innan du slår till. Jag har iofs inte provat 45orna, men kan inte tänka annat än att de är nära nog identiska med 25orna och 35orna.

Kan nämna att jag köpte ett par Sony WF-1000XM4or. Avgjort bättre brusreducering i dem än i Apples AirPods Pro (men inte alls i klass med over-ear så klart). Men tyvärr är samtalskvalitén betydligt sämre, enligt alla jag pratat med.
 
Amazon Prime Day Deals 12-13 juli 2022

1102A9C0-EC96-48FE-A796-25A5EAC5EA5F.jpeg EC2D223A-F7B5-4A73-97F2-2C5CFE6487E7.jpeg
 

Brandten

Medlem
Jahapp... Dags att skaka liv i den här igen då det är dags för mig att köpa nya. Glömde mina Bose NC700 i stolfickan när jag klev av planet i Malaga i tisdags. Fodralet med sladdar etc har jag kvar hemma så bara lurarna som glömdes kvar. Såklart hade dom inte kommit in på lost and found så nu blir det nya.

Dottern (9 år) älskar dom pga bra passform och ljud + enkla reglage. Är det bara att köpa ett par likadana eller vad har era kids för bra lurar?
 

JacobGBG

Medlem
Jahapp... Dags att skaka liv i den här igen då det är dags för mig att köpa nya. Glömde mina Bose NC700 i stolfickan när jag klev av planet i Malaga i tisdags. Fodralet med sladdar etc har jag kvar hemma så bara lurarna som glömdes kvar. Såklart hade dom inte kommit in på lost and found så nu blir det nya.

Dottern (9 år) älskar dom pga bra passform och ljud + enkla reglage. Är det bara att köpa ett par likadana eller vad har era kids för bra lurar?

Till ungarna kör jag JBL JR 460NC med motiveringen att dom är av hög nivå för barn, men inte så exklusiva att jag skulle gråta om de blir sönderkörda av barnens tempo.

Till Mig själv är det fortfarande uråldriga Bose Q(c) wired som jag sagt i 3 år att jag ska byta ut så fort de går sönder men det gör dom aldrig...
 
Bose själva har ett "Jul" pris på QC 45 i olika färger
2899:-

Tex, webhallen tar 3 799:- för dom gråa som Bose kör för 2899:-
 
Toppen