Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Jönsson

Medlem
Är det bra ljud i Bose lurarna? För mig är Bose mycket diskant och bas, och inget mellanregister.
Tycker det mesta från Bose bygger på att med flera lågpriselement i mellanregistret skapa en extremt EQ:ad ljudbild som kan accepteras som bra av den stora massan. De har ingen ambition att vara hi-fi eller high end. Bara låta så bra som möjligt, till så låg produktionskostnad som möjligt och med största möjliga vinst. I just hörlurar fungerar det kanske som bäst eftersom det handlar om minimala utrymmen och man kan komma långt med att bara fokusera på mellanregistret. Bose har nog lite oförtjänt dåligt rykte i audiofilvärlden och deras ingenjörer kan sin sak. Men är man ute efter hi-fi så vänder man sig förmodligen till en annan tillverkare. Bose marknadsför sig mer som en livsstilsprodul
 

Mr.cake

Medlem
Gillar mer den äldre designen på QC35 än de nya 700. Ser ut som att de hänger på en pinne eller dyl. Men välkomnar USB-C och definitivt bättre mikrofoner. Riktigt ruttet samtalskvalité när man använder QC35.
 

Canadien

Medlem
Bowers & Wilkins PX Trådlös hörlur | HiFi Klubben

Nu har HiFi-klubben rea på B&W PX, 2998:- , har länge suktat efter dessa men aldrig slagit till förrän nu. Ska bli spännande att jämföra med de andra populära lurarna som finns. Förövrigt så ger HiFi-klubben 1 års extra garanti ifall man prenumererar på deras nyhetsbrev!

Vet nån om dessa kan ha två klienter uppkopplade samtidigt? T ex dator och mobil? Bose har detta och saknar det på Sonylurarna
 

GOTBound

Medlem
Bowers & Wilkins PX Trådlös hörlur | HiFi Klubben

Nu har HiFi-klubben rea på B&W PX, 2998:- , har länge suktat efter dessa men aldrig slagit till förrän nu. Ska bli spännande att jämföra med de andra populära lurarna som finns. Förövrigt så ger HiFi-klubben 1 års extra garanti ifall man prenumererar på deras nyhetsbrev!

Tack för tipset, beställning lagd. Jag har ett par trådade P7 hörlurar utan noice cancelling och jag sneglat på PX länge men inte kunnat motivera köpet, tack vare din post kom motivationen.

EK
 

Birch

Medlem
Vet nån om dessa kan ha två klienter uppkopplade samtidigt? T ex dator och mobil? Bose har detta och saknar det på Sonylurarna

Enligt denna recension så kan man det men att det inte alltid var så smidigt.
"The PX is capable of being connected to multiple audio sources at once, sometimes. During my testing there were times where this feature would work flawlessly, letting me switch between audio on my computer and phone. Other times it would automatically connect to one, and I'd have to manually pair with another"


Tack för tipset, beställning lagd. Jag har ett par trådade P7 hörlurar utan noice cancelling och jag sneglat på PX länge men inte kunnat motivera köpet, tack vare din post kom motivationen.

EK

Kul att få bidra med någonting! Hoppas du blir nöjd! B&W har hittills aldrig svikit!
 

Birch

Medlem
Enligt denna recension så kan man det men att det inte alltid var så smidigt.
"The PX is capable of being connected to multiple audio sources at once, sometimes. During my testing there were times where this feature would work flawlessly, letting me switch between audio on my computer and phone. Other times it would automatically connect to one, and I'd have to manually pair with another"




Kul att få bidra med någonting! Hoppas du blir nöjd! B&W har hittills aldrig svikit!

En liten uppdatering, fick hem mina lurar 2 dagar efter beställningen, bra jobbat!

Det är inte många köp jag gjort som jag känt mig sådär extra extra nöjd över, det här är definitivt ett av dem. Allt utstrålar kvalité, hållbarhet och ljudet är fantastiskt! Jag har inte haft möjligheten att testa kvalitén på NC än så det återstår att se.

En mycket positiv överraskning var att det följer med ett hardcase fodral och inte den där "lyxiga" tygpåsen som visas i de flesta recensioner, mycket bra då det var en av sakerna jag störde mig lite på innan köpet!

b&w1.jpg b&w2.jpg
 

gneken

Medlem
En liten uppdatering, fick hem mina lurar 2 dagar efter beställningen, bra jobbat!

Det är inte många köp jag gjort som jag känt mig sådär extra extra nöjd över, det här är definitivt ett av dem. Allt utstrålar kvalité, hållbarhet och ljudet är fantastiskt! Jag har inte haft möjligheten att testa kvalitén på NC än så det återstår att se.

En mycket positiv överraskning var att det följer med ett hardcase fodral och inte den där "lyxiga" tygpåsen som visas i de flesta recensioner, mycket bra då det var en av sakerna jag störde mig lite på innan köpet!

Visa bifogad bild 91708 Visa bifogad bild 91709
Du får gärna återkomma när du testa dessa lite mer. Har just nu ett par QC35 (första gen) men är sugen på något nytt. QC35 sitter så mjukt på huvudet och jag gillar det klara ljudet från QC35. Så om du har provat QC35 får du gärna komma med en liten jämförelse :)
 

Jönsson

Medlem
Du får gärna återkomma när du testa dessa lite mer. Har just nu ett par QC35 (första gen) men är sugen på något nytt. QC35 sitter så mjukt på huvudet och jag gillar det klara ljudet från QC35. Så om du har provat QC35 får du gärna komma med en liten jämförelse :)

Kan säga att PX kräver lite anpassningstid på huvudet. De sitter aningen stramt till en början med sedan kan man ha dem 6 timmar utan problem. Komforten kan nog upplevas väldigt annorlunda om man är van lätta plasthörlurar från tex Bose eller Sony, B&W gör sin lurar av helt annan kvalité. Det innebär mer tyngd och styvhet. Anger du ”mjukt på huvudet” som viktigt så kanske komforten på PX inte passar ljust dig. Ljudet vill jag dock hävda är bättre, mer neutralt än Bose. Vill man förändra ljudbilden kan man använda EQ.
 
Last edited:
Toppen