Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Min erfarenhet av Beoplay H8 är tyvärr inte lika positiv.

Materialen är riktigt snygga och konstruktionen känns väldigt stabil. Utmärkt ljud när de var kopplade med sladd, men med BT var anslutningen verkligen usel. Jag kunde inte ens ha telefonen i fickan utan att det klippte och anslutningen var allt annat än stabil. NC gav knäppande ljud ifrån sig så fort jag lutade huvudet mot nackstöd i flyg/buss/tåg, och ett av paren jag hade gav men ojämna mellanrum ifrån sig ett högfrekvent tjut. Ledsnade efter att ha fått dem utbytta två ggr och testat med åtskilliga datorer och telefoner utan någon större skillnad så jag hävde köpet.

Bytte till Bose QC35 som inte alls är lika snygga, men BT, NC och komforten är utmärkt och det är viktigare för mig.
 

Tonton

Medlem
Min erfarenhet av Beoplay H8 är tyvärr inte lika positiv.

Materialen är riktigt snygga och konstruktionen känns väldigt stabil. Utmärkt ljud när de var kopplade med sladd, men med BT var anslutningen verkligen usel. Jag kunde inte ens ha telefonen i fickan utan att det klippte och anslutningen var allt annat än stabil. NC gav knäppande ljud ifrån sig så fort jag lutade huvudet mot nackstöd i flyg/buss/tåg, och ett av paren jag hade gav men ojämna mellanrum ifrån sig ett högfrekvent tjut. Ledsnade efter att ha fått dem utbytta två ggr och testat med åtskilliga datorer och telefoner utan någon större skillnad så jag hävde köpet.

Bytte till Bose QC35 som inte alls är lika snygga, men BT, NC och komforten är utmärkt och det är viktigare för mig.

Intressant! H8i är mina reselurar. Jag har inte haft några problem med bluetoothanslutningen. Däremot så störde jag mig på att när man lutade sig åt sidan, mot exempelvis en kudde, så kom man åt touchknapparna på höger sida. Detta löste jag dock genom att stänga av den funktionen - så numera styr jag allting via mina Apple Watch/iphone.

Det där "knäppande ljudet" - är det när du trycker ena sidan mot något? Det är isf typiskt för NC-lurar, då du i det fallet stör själv NC-kalibreringen. Har själv inte upplevt det på mina H8i, men det är väldigt lätt framkallat på min mors budget NC-lurar från Philips. Riktigt störande. Bose är bra där då du har en stor plastkåpa som hjälper till att skydda detta.
 
Intressant! H8i är mina reselurar. Jag har inte haft några problem med bluetoothanslutningen. Däremot så störde jag mig på att när man lutade sig åt sidan, mot exempelvis en kudde, så kom man åt touchknapparna på höger sida. Detta löste jag dock genom att stänga av den funktionen - så numera styr jag allting via mina Apple Watch/iphone.

Det där "knäppande ljudet" - är det när du trycker ena sidan mot något? Det är isf typiskt för NC-lurar, då du i det fallet stör själv NC-kalibreringen. Har själv inte upplevt det på mina H8i, men det är väldigt lätt framkallat på min mors budget NC-lurar från Philips. Riktigt störande. Bose är bra där då du har en stor plastkåpa som hjälper till att skydda detta.
Nix, ljudet kom när jag lutade huvudet rakt bakåt och min teori är att de inte riktigt klarade av skak och stötar (värst på buss). Hade samma problem när jag gick med dem, knäppte till för varje steg.
Forskade runt (googlade) en del när jag var som mest irriterad, och problemen var inte helt ovanliga. Detta var H8 som sagt, förhoppningsvis har de fixat till det nu.
 

Tonton

Medlem
Nix, ljudet kom när jag lutade huvudet rakt bakåt och min teori är att de inte riktigt klarade av skak och stötar (värst på buss). Hade samma problem när jag gick med dem, knäppte till för varje steg.
Forskade runt (googlade) en del när jag var som mest irriterad, och problemen var inte helt ovanliga. Detta var H8 som sagt, förhoppningsvis har de fixat till det nu.

Ah, då hänger jag med. Har också upplevt det de få gånger jag av någon anledning har haft mig mig mina när jag springer - Värdelöst kort sagt.
 

BennyTheCat

Ny medlem
Har en kollega som köpt Nuraphone och hävdar att dom slår det mesta.

Själv så kör jag mina hederliga Bose QC25 med sladd fortfarande, tycker dom fungerar riktigt bra fortfarande.
 

DrGold

Medlem
Kan varmt rekommendera Bang Olufsen H9i. Fantastisk komfort, mycket bra ljud och riktigt snygga. Isolerar ljud sinnessjukt bra.

Har haft ett par h8 i fem år och kan verkligen intyga för kvalitén.. Bose är nog snäppet bättre när det gäller NC men jag tycker ljudet överlag är bättre på B&Os.

Min erfarenhet av Beoplay H8 är tyvärr inte lika positiv.

Materialen är riktigt snygga och konstruktionen känns väldigt stabil. Utmärkt ljud när de var kopplade med sladd, men med BT var anslutningen verkligen usel. Jag kunde inte ens ha telefonen i fickan utan att det klippte och anslutningen var allt annat än stabil.

Intressant! Jag har haft ett par H9 i typ tre år nu. Köpte dem för övrigt på en kampanj på Elgiganten som gav 10.000 extra Eurobonuspoäng... :D

Anyhow. Ljudet, kvalitén och designen är klockrena (ok, design är en smaksak). Och de har funkat jättebra under flera år. Det där hackandet som beskrevs tidigare i tråden har jag aldrig upplevt. MEN sedan ett halvår tillbaka har lurarna blivit väldigt svåra att koppla till telefonen med Bluetooth. De ser varandra men vill inte koppla ihop sig. Har faktiskt inte använt lurarna på flera månader pga detta, men just idag gjorde jag ett nytt försök och på tionde försöket med några magiska rörelser (högst oklart om jag kommer kunna reproducera dem) på den enda fysiska knappen som finns på lurarna så lyckades jag. Sen stängdes ljudet av titt som tätt när jag hade telefonen i fickan, däremot gick det bra så länge jag höll den i handen. Och Bluetoothkopplingen var hela tiden intakt. Mycket märkligt allting, ska ägna lite mer tid åt att försöka felsöka tänkte jag, för jag gillar verkligen lurarna...
 
Min erfarenhet av Beoplay H8 är tyvärr inte lika positiv.

Materialen är riktigt snygga och konstruktionen känns väldigt stabil. Utmärkt ljud när de var kopplade med sladd, men med BT var anslutningen verkligen usel. Jag kunde inte ens ha telefonen i fickan utan att det klippte och anslutningen var allt annat än stabil. NC gav knäppande ljud ifrån sig så fort jag lutade huvudet mot nackstöd i flyg/buss/tåg, och ett av paren jag hade gav men ojämna mellanrum ifrån sig ett högfrekvent tjut. Ledsnade efter att ha fått dem utbytta två ggr och testat med åtskilliga datorer och telefoner utan någon större skillnad så jag hävde köpet.

Bytte till Bose QC35 som inte alls är lika snygga, men BT, NC och komforten är utmärkt och det är viktigare för mig.

Kan hålla med till viss del om uppkopplingen, om man har iPhone. Har själv en iPhone 8 via jobbet och en Samsung Galaxy S8 privat (som främst används vid resor). Med min iPhone är uppkopplingen svajig om jag har telefonen i byxfickan, men fungerar bra i innerfickan på jackan. Med Samsung-telefonen är uppkopplingen klockren oavsett var jag har den. Knäppande ljud och högfrekventa tjut har jag aldrig upplevt, inte annat än den där klassiska ANC-känslan som man får på alla ANC-lurar.

Är själv lite allergisk mot over-ear-lurar då jag tycker att det blir varmt och instängt, därför är H8 perfekta för mig. De sluter tätt ändå, utan att klämma för hårt. Dessa är de enda lurar jag har provat som jag kan ha flera timmar i sträck utan obehag.
 

DrGold

Medlem
Kan hålla med till viss del om uppkopplingen, om man har iPhone. Har själv en iPhone 8 via jobbet och en Samsung Galaxy S8 privat (som främst används vid resor). Med min iPhone är uppkopplingen svajig om jag har telefonen i byxfickan, men fungerar bra i innerfickan på jackan. Med Samsung-telefonen är uppkopplingen klockren oavsett var jag har den.

Lustigt, den enda telefon jag haft problem med är just Samsung S8. Tidigare körde jag Sony och då funkade det utmärkt. iPhone har jag i och för sig aldrig provat så det kan hända att det skulle krångla ännu mer.
 
Lustigt, den enda telefon jag haft problem med är just Samsung S8. Tidigare körde jag Sony och då funkade det utmärkt. iPhone har jag i och för sig aldrig provat så det kan hända att det skulle krångla ännu mer.

Märkligt! Hade en Sony Xperia Z3 innan och den fungerade också problemfritt. Brukar ta över frugans gamla när hon byter, eftersom jag ändå främst använder jobbtelefonen när jag är på hemmaplan.

Brukar också ganska ofta koppla lurarna till min Samsung-TV vilket också fungerar klockrent, så länge jag håller mig närmare än 15 meter.
 

Patrik

Medlem
Fodralet är dock löst nu när de nyligen släppte H9ixRimowa. Dock är det till och med lite väl dyrt för mig som är en riktigt fanboy av Bang... Limited edition of Beoplay H9i featuring special RIMOWA case

O...M...G..., dessa hade jag inte sett innan, ha-begäret-är-stark med dessa. Släpps tydligen bara i 1000 ex., verkar bara finnas kvar på rimowa.com vad jag hittat. (Limited Quantity)

Tror snarare man ska vara fanboy av Rimowa, det är ju fodralet man betalar för.
 
  • Gilla
Reactions: srg
Toppen