Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

apknug

Medlem
Eller om man nu bara skall sova så finns det ju öronproppar som gör det betydligt tystare. Och som är bekvämare.
Helt rätt, men det går ju inte allt lyssna på så mycket sköna delfinsåmg eller vågskvalp i öronproppar.

Jag burkar dock köra ett par siliconpropar Ala Macks o sedan ett par billiga in ear lurar i siliconen. Helst de platta. Funkar perfekt fast man får rensa dem med en tandpetare eller nåt mellan gångerna.
 

drW

Medlem
Kanske för att Sony WI 1000X är in-ear och inte stora hörlurar? Jag har hittat ett sätt att lägga en businessclasskudde vid kinden och den vanliga firstclasskudden bakom örat och under nacken samtidigt som jag har på mig QC35 eller Sony WH XM3 och det blir riktigt bekvämt. :)
Eller om man nu bara skall sova så finns det ju öronproppar som gör det betydligt tystare. Och som är bekvämare.
Korrekt. Men jag somnar ofta oplanerat;)
Skönt att då inte bli väckt av att hörlurarna hoppar snett eller blir obekväma.
 

flybob

Medlem
Är det bara jag som har strul med WH-1000XM3 och Bluetooth? Ibland när jag ansluter min telefon så får jag bara 'Connected for Audio' (vanligast), ibland bara 'Connected for calls' och ibland både och.
Screenshot_20190427-094001_Settings.jpg
 
Har haft ett par h8 i fem år och kan verkligen intyga för kvalitén.. Bose är nog snäppet bättre när det gäller NC men jag tycker ljudet överlag är bättre på B&Os.
Håller med!

Har också ett par H8 som känns i det närmaste som outslitliga. Tycker också att ljudet är betydligt bättre samt att lurarna är betydligt bekvämare än Bose. Ramlar kanske av en aning för lätt om man behöver springa till gaten eller så, men det är väl priset man får betala för bekvämligheten. Gillar främst att de, trots den bekvämare on-ear-konstruktionen, faktiskt sluter helt tätt.

Rekommenderas varmt.
 
  • Gilla
Reactions: srg

Tonton

Medlem
Kan varmt rekommendera Bang Olufsen H9i. Fantastisk komfort, mycket bra ljud och riktigt snygga. Isolerar ljud sinnessjukt bra. Använt mina i timtal dagligen över ett år och de ser fortfarande splitternya ut. En kvalitetsprodukt, rakt igenom.

Har haft ett par h8 i fem år och kan verkligen intyga för kvalitén.. Bose är nog snäppet bättre när det gäller NC men jag tycker ljudet överlag är bättre på B&Os.

Håller med!

Har också ett par H8 som känns i det närmaste som outslitliga. Tycker också att ljudet är betydligt bättre samt att lurarna är betydligt bekvämare än Bose. Ramlar kanske av en aning för lätt om man behöver springa till gaten eller så, men det är väl priset man får betala för bekvämligheten. Gillar främst att de, trots den bekvämare on-ear-konstruktionen, faktiskt sluter helt tätt.

Rekommenderas varmt.

Härligt med mer B&O-fans här ;)

Kvalitétsskillnaden på H8i och H9i är ju enorm gentemot Bose.


H8i är ju on-ear, så den är inte lika "tät" som exempelvis Bose QC35, när man rör på sig mycket. Men sitter man stilla i en flygplansstol så levererar NCn bra på H8i. Ljudmässigt så är ju H8i enormt mycket bättre än Bose. Det H8i förlorar på här är först och främst att de inte går att vika in lika bra som QC35, men också det inte följer med ett lika bra fodral.

H9i är ju over-ear. Detta är utan tvekan det bästa alternativet enligt mig. Kvalitét rakt igenom. Faktum kvarstår dock att dessa inte heller går att vika in lika bra som QC35. Fodralet är dock löst nu när de nyligen släppte H9ixRimowa. Dock är det till och med lite väl dyrt för mig som är en riktigt fanboy av Bang... Limited edition of Beoplay H9i featuring special RIMOWA case


Btw, Lars Bengtsson sänkte priset på H9i för några veckor sedan (kampanj) BeoPlay H9i - Nya Lars Bengtsson Ljud/Video och nu verkar flera andra aktörer, exempelvis så sänkte Hifi-klubben sitt pris igår med drygt 1200kr. Så nu går dessa att få tag i för 3990 SEK.
 
Toppen