Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Diskussion i 'Övrigt' startad av David Granström, 4 Maj 2011.

1. Christiansson

Christiansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har haft mina qc20 (andra paret) i flera år, hade QC15 innan, och använder dem alltid på flyg, fungerar kanon. Har provat QC35 i ”flygsimulatorn” hos Bose men tycker inte det är en markant skillnad, lite gör ju over-ear kåpan naturligtvis men qc20 funkar riktig bra för mig.

Patrik och Rickard_O gillar detta.
  2. FL07

FL07 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan varmt rekommendera Bang Olufsen H9i. Fantastisk komfort, mycket bra ljud och riktigt snygga. Isolerar ljud sinnessjukt bra. Använt mina i timtal dagligen över ett år och de ser fortfarande splitternya ut. En kvalitetsprodukt, rakt igenom.

3. srg

srg Medlem

Har haft ett par h8 i fem år och kan verkligen intyga för kvalitén.. Bose är nog snäppet bättre när det gäller NC men jag tycker ljudet överlag är bättre på B&Os.

4. Patrik

Patrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Föredrar personligen QC20 framför mina QC35, absolut att QC35 har bättre noise-canceling, de är over-ear och modernare, men QC20 är små, smidiga, lätta och har helt ok noise-canceling. Synd att Bose inte släppt någon riktig uppföljare till QC20 än, QC30 är inte en uppföljare, vilket Bose inte heller anser eftersom de kallar dessa QuietControl och inte QuietComfort som alla andra modeller.

5. Capa

Capa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag slog till på ett par som jag fick hem på några dagar. Det finns ett annat fel (förutom kyla) med Sony XM3 och det är att det är väldigt vanligt med problem när man använder lurarna för att ringa med. Står massor om detta på nätet. Jag hade självklart detta beryktade fel med mina, så det blir till att gå till Mediamarkt i Gallerian och försöka få dem utbytta. Firmware update verkar inte hjälpa, men folk som fått dem utbytta verkar ha fått ett bättre exemplar och problemet avhjälpt. Får se hur tillmötesgående supporten är på Mediamarkt Gallerian :). I övrigt nöjd men har inte hunnit testa dem så mycket än. Problemet är att den jag ringer till hör mig lite dovt samt hör allt bakgrundsljud väldigt tydligt. Jag själv hör mottagaren bra, men jag hör min egen röst (echo) samt allt mitt eget bakgrundsljud, vilket är väldigt irriterande. Någon annan av er som upplevt liknande problem? Glad påsk!

jerixon gillar detta.
  6. Capa

Capa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var inne på Mediamarkt i Gallerian idag och bytte ut mina MX3 mot ett nytt par. Samma problem som tidigare :(. Har nu 3 möjligheter: 1. Gå tillbaka och byta en gång till. 2. Skita i att det knappt går att använda telefonfunktionen eller 3. Byta ut mot Bose QC-35 v2. Är det ingen annan med MX3 som upplevt problem med calling? Alltså att omgivningsljud hörs samt echo (egen röst) när man pratar?

7. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!