Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Jag har ett par JVC HA-NC250, ägt dom i 18 mån, är mycket nöjd. Köpte mina i UK för 89 GBP. Hade precis innan jag köpte dom provade Bose, men minns tyvärr inte modellnummer. Dessa håller jag för minst lika bra. Drivs med AAA, för mig brukar ett batteri räcka cirka 24 timmar med NC på. Till skillnad från Bose så kan man fortsätta lyssna på musik, med NC avslagen, om batteriet tar slut. Nu är ju inte AAA vare sig dyra eller sällsynta, men kan ändå vara en fördel om man får el-torsk när det är 15 min kvar på in-flight filmen. :)

JVC HA-NC250 - Hrlur - Hitta lgsta pris, omdmen och information
Lite recensioner på amazon
http://www.amazon.com/JVC-HANC250-Noise-Cancelling-Headphones/dp/B000U07C1U
 

David

Medlem
Åkte idag førsta långflygningen med mina nykøpta Bose QC15 och ær vældigt nøjd! Hade lite funderingar kring hur det skulle kænnas efter några timmar men allt var kanonbra! Dock synd att det inte går att lyssna utan batterier som Dr:n næmnde ovan, man kan ju glømma att køpa extra...
 

Fribbs

Medlem
De där JVC HA-NC250 verkar verkligen bra! Förstår inte hur jag missat dem tidigare när jag letat hörlurar. ~1000sek på Pixmania känns väldigt överkomligt jämfört med Bose QC-modellerna. Skadar inte heller att det just nu är dubbla EB-poäng på pixmania. :)
 

Jonas C

Medlem
Är en lojal Bose användare, har kört med Bose sedan flera år tillbaka.

Det började med ett par QC3 som jag fick i present av en god vän. Extremt bra hörlurar, bra ljudkvalité, och bullerreducering. Använde dem mest för att sitta och arbeta i lugn och ro, samt på tåget. Olyckligtvis nog pajade dessa lurar helt av sig själva, detta trots att jag skött dem pedant.

Sorgsen och förkrossad gick jag till Bose butiken och bad om att få byta in dessa mot ett par nya. Då ingen garanti fanns blev det via returns policyn, och jag bestämde för att plocka ut ett par QC15 för 2000kr istället.

Enda fördelen jag ser med QC15 är att bullerreduceringen är betydligt bättre än på QC3, annars har det bara vart nackdelar och jag har känt mig extremt missnöjd med dem.

1. Ljudkvalitén är inte den bästa, för mycket diskant som gör det tröttsamt för öronen. Tillskillnad från QC3 som var mera bas, de kunde man lyssna i flera timmar på. Men jag antar att ljudet bara är en smaksak.

2. Byggkvalitén. QC15 känns plastigare än QC3 och de är mycket mycket mer känsliga för stötar. Tappade mina QC15 lätt i bordet, vilket resulterade i en störning i en av mikrofonerna. Ett högfrekvent, nästan ohörbart pipljud kom ut ur ena luren. Knappt så att man hör alls, men nog för att distrahera mig när jag vill sitta i tysthet och arbeta. Sitter man på ett flyg så hörs det inte.

3. Batteritiden är inte så lång som tillverkaren utlovar. Mina QC3 sades ha en tid på 20 timmar. Brukade ladda dem en gång var tredje vecka, och så höll batteriet hur bra som helst. Använde lurarna i snitt 3 timmar om dagen. QC15 däremot skulle ha en batteritid på 40 timmar, men de räckte bara i 10 dagar. Dessutom så tappar man prestanda i buller reduceringen allteftersom att batteriet urladdas, dvs urladdningskurvan är inte helt vågrät som på QC3'ornas batteri.

Dessutom så började lurarna göra våldsamma kluck-ljud när batterierna närmade sig att ta slut, och det slutade faktiskt med att två par gick sönder permanent på grund av detta. Allt som allt blev jag tvungen att plocka ut tre par QC15 på garantin för att de gick sönder hela tiden, trots att jag skötte om dem väldigt bra. Överlag blev jag väldigt missnöjd till slut och sålde dem.

4. Sist men inte minst är QC15 stora, klumpiga och väldigt fula. Jag kunde tyvärr inte bära dem på tåget eller bussen utan att få en massa blickar från folk. På flyg däremot ser jag inga problem att ha dem på. QC3 passade bra överallt.

Överväger att köpa tillbaka QC3, men tror nog att jag väntar tills att Bose släpper en ersättare. Än så länge kör jag med ett par In-Ear, och de har fungerat hur bra som helst, även på flyg ;)
 

agehall

Medlem
Jag har ett par Sony-lurar modell bättre. Jag tycker att de funkar rätt bra, men nästa gång blir det nog Bose. De är billigare och verkar ha samma prestanda.

Dock har jag märkt att jag slutat släpa med mig hörlurarna. Jag kör med vanliga proppar när jag flyger istället. Det är tar helt enkelt för mycket plats för mig att ta med hörlurar också. Jag hade ett par in-ear med NC tidigare, men de tyckte jag aldrig fungerade speciellt bra. 95% av all dämpning kom ju från att de slöt tätt i öronen, inte från de aktiva delarna...
 
Köpte ett par Bose QC15 när jag var över i USA förra veckan och de fungerar helt utmärkt med riktigt bra brusreducering. :) Nackdelen som jag ser det är väl att de just tar lite plats i den väska du väljer att stoppa de i. Inte helt liten förpackning de där. Men sånt får man leva med.
 

PYRZ

Medlem
Har haft min Bose QC15 i 9 månader och är jätte nöjd. Köpte den i Panama för 299USD, vilket var ett "kap" jämfört med vad den kostade i Sverige då. En av mina bästa investeringar :)
Håller dock med om att väskan är lite för stor, men med tanke på vad den gör så är det inga problem med att få plats i min datorväska tillsammans med en dator, en bok, iPad och pass :)
 

Jonas C

Medlem
Ett tips är annars att beställa sina Bose© QuietComfort© 15 Acoustic Noise Canceling© Headphones from Amazon© UK (dvs från dem direkt, och inte en 3'e part). De kostar £223 vilket motsvarar omkr 2500 kr, och då är frakten till Sverige gratis. Dessutom omfattas de av Bose© Europa täckande garanti, som gäller i två år och i alla auktoriserade Bose© Återförsäljare i Europa.

Lurarna kommer garanterat att paja inom ett år, så man får dem utbytta direkt på garantin. Det fina är också att garantin återställs vid varje utbyte. Så teoretiskt sett kan man ha nya Bose© lurar i en evighet utan att det kostar extra :D
 

Gus

Medlem
Jag har precis köpt Sony MDR-NC200D för 1600 kr på Dustin. Är väldigt nöjd med dessa, sov som en stock på senaste resan. Dock har jag aldrig provat några andra.
 
Toppen