Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?


Exakt, det var dessa jag menade. Nej jag blir inte trött i öronen av dessa. Har testat ett par olika genom åren, och de flesta andra blir jag trött i öronen av efter ett par timmar men inte dessa. Jag använder dessutom mina väldigt mycket. När jag åker buss till jobbet 3 timmar om dagen, när jag flyger såklart. Därför vore det så trevligt om de kunde göra dessa med mic! :)
 

jth

Medlem
Jag köpte ett par QC15 nyligen under ett USA-besök. Som ni sagt så är det i princip prismonopol på dessa, $299 överallt. Men det är ju ändå billigare än Sverige. Köpte mina på bestbuy och med skatt blev totalsumman motsvarande ca 1950 kr.
Jag har än så länge bara hunnit använda de på en långflygning och lite på jobbet (jobbar man i kontorslandskap kan de vara rätt så praktiska!) men jag är nöjd. Brusreduceringen är otroligt bra mot bakgrundsljud typ brus och även i viss mån andra ljud som ringande mobiltelefoner..
De är ändå ganska kompakta så det gick bra att sova några timmar ombord med lurarna på också utan att det kändes obekvämt.
.
 

campaigner

Medlem
Köpte också Bose QC15 på BestBuy i USA i somras. Jag är mycket nöjd med dem. Lyckades sova med dem på planet på vägen hem, men visst - man kan ju inte lägga huvudet helt på sidan. Jag tycker också de är bra på musik. Jag har alltid varit mest förtjust i in-ear-hörlurar för musiklyssning, men de här är faktiskt riktigt trevliga, hela registret från bas till diskant återges bra. Sedan funkar de också bra som hörlurar till elpianot... :)
 

Kricka

Medlem
Vore intressant med en test - har under många år använt ett par
Sony MDR-NC5, vilka f.ö. såldes ombord på BA för ca. 100 GBP.
Börjar nog bli dags att uppgradera dessa även om de är sköna
och fortfarande funkar OK.
 

Gnopps

Medlem
Exakt, det var dessa jag menade. Nej jag blir inte trött i öronen av dessa. Har testat ett par olika genom åren, och de flesta andra blir jag trött i öronen av efter ett par timmar men inte dessa. Jag använder dessutom mina väldigt mycket. När jag åker buss till jobbet 3 timmar om dagen, när jag flyger såklart. Därför vore det så trevligt om de kunde göra dessa med mic! :)
Jag har hittat dem för runt 300 kronor men dess recensioner är lite si å så. Jag vill gärna byta ut mina nuvarande . Både de jag använder och Koss Plug som jag hade innan fick jag ont i öronen av. Men det kanske vore värt om du rekommenderar? Det blir alltså tyst runt omkring.?
 
Jag har hittat dem för runt 300 kronor men dess recensioner är lite si å så. Jag vill gärna byta ut mina nuvarande . Både de jag använder och Koss Plug som jag hade innan fick jag ont i öronen av. Men det kanske vore värt om du rekommenderar? Det blir alltså tyst runt omkring.?

Ja jag rekommenderar creative lurarna helt klart. Har också läst att vissa har haft otur med att de börjar glappa, och det har mina två par gjort också efter cirka 2år. Men för det priset så tycker jag ändå det är ok för jag har inte varit jätterädd om dom. Haft de i fickan, under hjälmen när jag kör hoj, osv osv.

Tidigare använde jag mig utav en iRiver Spinn och även en iRiver E10 som mp3 spelare, och med dessa lurar räckte det gott och väl att ha volym 20/40 på dessa spelare, även när jag satt i dragspelet på gamla SL bussar på väg 73 och sov, eller ståendes som en sardin på tunnelbanans gröna linje i rusningstrafiken. Jag hörde ingenting utifrån och runt om, vilket är väldigt viktigt för mig då jag verkligen inte gillar stora folksamlingar i trånga utrymmen. Dessa hörlurar avskärmar mig väl från omgivningen :) tipsa gärna om du hittar de för 300kr, då ska jag köpa två par direkt :)
 

Gnopps

Medlem
tipsa gärna om du hittar de för 300kr, då ska jag köpa två par direkt :)
Jag är som sagt inflyttad i Finland så det är på länken nedan jag hittat dem för €30 + frakt. Tror inte de skickar till Sverige. Jag ska köpa nu, skicka ett pm om du vill vara med på samma beställning. Du kan få dem om du har vägarna förbi Helsingfors eller så kan jag skicka till dig i så fall.

https://www.konebox.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=101953
 

Gnopps

Medlem
Ja jag rekommenderar creative lurarna helt klart. Har också läst att vissa har haft otur med att de börjar glappa, och det har mina två par gjort också efter cirka 2år. Men för det priset så tycker jag ändå det är ok för jag har inte varit jätterädd om dom. Haft de i fickan, under hjälmen när jag kör hoj, osv osv.

Tidigare använde jag mig utav en iRiver Spinn och även en iRiver E10 som mp3 spelare, och med dessa lurar räckte det gott och väl att ha volym 20/40 på dessa spelare, även när jag satt i dragspelet på gamla SL bussar på väg 73 och sov, eller ståendes som en sardin på tunnelbanans gröna linje i rusningstrafiken. Jag hörde ingenting utifrån och runt om, vilket är väldigt viktigt för mig då jag verkligen inte gillar stora folksamlingar i trånga utrymmen. Dessa hörlurar avskärmar mig väl från omgivningen :) tipsa gärna om du hittar de för 300kr, då ska jag köpa två par direkt :)
Tack för tipset om hörlurarna! Nu när jag använt dem en del tycker jag passformen är bättre än mina gamla - de ramlar inte ut lika lätt även om de inte sitter perfekt. Ljudet är bra och isoleringen likaså men jag saknar att höra bastonerna.
 

Homer

Medlem
Själv ingen fan av Noise Cancelling, förrutom att de är stora och klumpiga och inte dämpar speciellt bra finns det andra nackdelar, däremot Sound Isolation, förklaring längst ner på sidan http://www.earphonesolutions.com/coofsoiseaan.html

Jag har Shure - SE Models SE-115 som jag är mycket nöjd,
ALLT ljud omkring en försvinner, de dyrare är säkert bättre
men det finns ju en risk att man tappar bort dem eller glömmer dem
 
Last edited:
Toppen