Senaste nytt

Bästa necessär?

nota bene

Medlem
Jag kör också ziplock. Någon gång har det blivit en plastpåse eller inget alls (de brukar inte vara så kinkiga om jag har en tandkrämstub lös)...

Har inte använd en necessär sen jag var typ 12 på semester med familjen.
 

m10

Medlem
Rimowa från ANA eller Thai, beroende på rådande färghumör (ljusblå-ish vs vit). Ziplock med flytande produkter i necessären. Ibland en lite större från Tumi, men känns givetvis oerhört förargligt när märket på necessären inte är i linje med väskans. I en annars perfekt Tetris-packning skulle en plastpåse sabba allt…
 

Kricka

Medlem
SAS hade ett tag necessärer av genomskinlig plast som var perfekta. De börjar
ta slut nu så det får väl bli Zip-locks här också.
Det enda jag använder en "riktig" necessär till är att förvara laddare, adapters,
min D-Link (tråd-till-trådlöst) etc.
 

AABack2ARN

Medlem
Använder fortfarande SAS 1-liters necessär i plast. Funkar som sagt perfekt även om den är lite till åren komme nu. Enda stället hitills som klagat är LHR (där en del av de anställda troligen är avkomma till någon diktator som härjade i Europa på 1930- och 1940-talet och genom kloning flyttat sig från metropoler som exempelvis Frankfurt) med motiveringen att den hade fel mått i förhållande till plastpåsen :mad:
 

David

Medlem
SAS hade ett tag necessärer av genomskinlig plast som var perfekta.

En sådan lever kvar i min packning och med den tillhörande gråa vid kortare resor.

Utöver det har jag en större med plats för rakapparat, ett gäng endagslinser och lite annat för längre resor. IKEA Trollfjorden heter den visst.
 

AABack2ARN

Medlem
En sådan lever kvar i min packning och med den tillhörande gråa vid kortare resor.

Utöver det har jag en större med plats för rakapparat, ett gäng endagslinser och lite annat för längre resor. IKEA Trollfjorden heter den visst.

Lite OT men har du någonsin behövt klassa engånglinserna som vätskor? Jag brukar ta det säkra före osäkra och ha dem i den genomskinliga påsen, men de tar en del plats om man skall vara borta länge.
 

David

Medlem
Lite OT men har du någonsin behövt klassa engånglinserna som vätskor? Jag brukar ta det säkra före osäkra och ha dem i den genomskinliga påsen, men de tar en del plats om man skall vara borta länge.

Brukar alltid ha en veckas uppsättning linser i handbagaget / plastpåsen (antingen för hela resan eller backup ifall incheckat bagage blir försenat). Är jag borta längre och har incheckat bagage hamnar den större mängden där pga platsbrist då även jag tar det säkra före det osäkra. Har inte vad jag kan komma ihåg haft med mig linser utanför plastpåsen.
 

sembl

Medlem
Lite OT men har du någonsin behövt klassa engånglinserna som vätskor? Jag brukar ta det säkra före osäkra och ha dem i den genomskinliga påsen, men de tar en del plats om man skall vara borta länge.

Jag har alltid engångslinser i sidan på min murse eller i jackfickan och inte haft några problem alls.
 
Toppen