Senaste nytt

Bästa Lounge i Zurich? Swiss business class/Star Alliance Gold

Pingus

Medlem
Synes klart at E-piren må prøves; "vanlige" Senator loungen har jeg langt opp i halsen; overfylt, dårlig utvalg og generelt gretne loungedragons.
 

Mrs T

Medlem
Hoppas det är ok att kapa en gammal tråd om lounger i Zürich eftersom jag snart kommer ha ett 6h stopp där. Jag är för närvarande ute och reser med två barn (7 resp 9 år) och ska om ett par dagar ta oss hem från Indonesien. Jag har bokat biljetter hos Lufthansa men operating airlines är Singapore, swiss och edelweiss (?!). Pga tidtabellsändringar får vi nu 6h i Zürich och jag undrar om jag som *A gold har ngn möjlighet komma in i lounge där med båda barnen (eller om jag ska lämna ena utanför ;-) ). Vad tror ni? Är det i E-delen jag ska hitta den i så fall?

När jag ändå frågar er proffs - finns det något annat kul tidsfördriv på den flygplatsen? Tror aldrig jag varit där.
 

Dr. Miles

Expert
jag undrar om jag som *A gold har ngn möjlighet komma in i lounge där med båda barnen (eller om jag ska lämna ena utanför ;-) ). Vad tror ni?
Lufthansa och SWISS är väldigt restriktiva när det gäller gästning.
Officiella förmån är endast 1 gäst en Star Alliance Gold kan ta med sig till loungen och de håller sig till officiella villkoren.

På Zürich Kloten finns det inga andra Star Allliance lounger än SWISS egna tror jag.
 

mha321

Medlem
Det skadar absolut inte att fråga, men normalt brukar de vara väldigt strikta.

En annan variant är att hitta någon annan som kan gästa ett av dina barn -- antingen genom att helt enkelt stå och vänta på lämpligt "offer" i närheten av loungen, eller genom att posta t.ex. här på bc (det finns en tråd specifikt för lounge meetings).
 

JohanA

Medlem
Hoppas det är ok att kapa en gammal tråd om lounger i Zürich eftersom jag snart kommer ha ett 6h stopp där. Jag är för närvarande ute och reser med två barn (7 resp 9 år) och ska om ett par dagar ta oss hem från Indonesien. Jag har bokat biljetter hos Lufthansa men operating airlines är Singapore, swiss och edelweiss (?!). Pga tidtabellsändringar får vi nu 6h i Zürich och jag undrar om jag som *A gold har ngn möjlighet komma in i lounge där med båda barnen (eller om jag ska lämna ena utanför ;-) ). Vad tror ni? Är det i E-delen jag ska hitta den i så fall?

När jag ändå frågar er proffs - finns det något annat kul tidsfördriv på den flygplatsen? Tror aldrig jag varit där.
Vilket program har du guldstatus med? Miles & More SEN och HON får ta in hela familjen.
 

Rebel

Medlem
Lufthansa och SWISS är väldigt restriktiva när det gäller gästning.
Officiella förmån är endast 1 gäst en Star Alliance Gold kan ta med sig till loungen och de håller sig till officiella villkoren.

På Zürich Kloten finns det inga andra Star Allliance lounger än SWISS egna tror jag.

Lufthansa är ganska snälla med mindre barn. Om man är EBG som Senstor är det nästan aldrig problem.
Hur är Swiss??
 

Dr. Miles

Expert
Lufthansa är ganska snälla med mindre barn. Om man är EBG som Senstor är det nästan aldrig problem.
Hur är Swiss??
Så upplevde inte jag.
Jag har sett många gånger på lougen i Hamburg där Miles&More Senator försökte att ta med sig flera barn i sällskapet till loungen men de nekades varje gång jag såg.
 

Rebel

Medlem
Så upplevde inte jag.
Jag har sett många gånger på lougen i Hamburg där Miles&More Senator försökte att ta med sig flera barn i sällskapet till loungen men de nekades varje gång jag såg.

Jag får ofta med både Fru och Junior när jag reser. Men Det är mest i FRA och Munchen.
kan det vara upp till personalen??
 
Toppen