Senaste nytt

Bästa Lounge i Zurich? Swiss business class/Star Alliance Gold

Jacob

Medlem
Hej,

Ska nästa vecka resa med SWISS till HKG. Jag har därför en 3 timmars transfer på ZRH. Jag åker C och är 1K. Vilken lounge skulle ni rekommendera? Har hört att någon har mövenpick glass, stämmer det? :)
Finns två Senatorlounger och med tre timmar hinner du väl i princip med ett besök i båda.

Swiss Senator Lounge, Zürich (non-Schengen) - BusinessClass.se
Swiss Senator Lounge, Zürich (Schengen) - BusinessClass.se

Non-Schengenloungen ligger dock lite udda till i förhållande till gaterna som används för Swiss långflyg. Det finns en lounge ute i E-piren (piren som används för långflyg) som heter Panoramalounge, någon som vet om man kommer in där nuförtiden om man flyger Swiss?

Annars är Zürich numera riktigt bra om man har Priority Pass.
 

Svante

Medlem
Någon som vet hur det förhåller sig med rökning inne i loungerna? Vill minnas att jag läst någonstans att det ska finnas en övervåning med panorma där det är röking?
 

Jacob

Medlem
Någon som vet hur det förhåller sig med rökning inne i loungerna? Vill minnas att jag läst någonstans att det ska finnas en övervåning med panorma där det är röking?
I Schengenloungen finns loungebaren längst upp (som i formell bemärkelse ligger i businessloungen) där rökning är tillåtet.
 

Lallarn

Medlem
Jag var på ZRH förra veckan i Schengen-loungen och det var rätt dåligt faktiskt. Business och Gold är som sagt ihopslagna och således mycket folk, dåligt matutbud och luktade rök överallt. Även otrevlig personal. Ser fram emot när ombyggnaden är klar när jag reser via ZRH i januari.
 

Hall

Medlem
Det finns en lounge ute i E-piren (piren som används för långflyg) som heter Panoramalounge, någon som vet om man kommer in där nuförtiden om man flyger Swiss?

Panorama går bra när man flyger Swiss om man flyger C/F. Kan inte svara om det går bra om man flyger Y och använder *G, då jag aldrig åkt long-haul Y från ZRH. Panorama är en ganska dålig lounge dock så det är bättre att stanna på Senatorloungen så länge som möjligt.
 

Dr. Miles

Expert
Vi besökte SWISS business lounge vid A-gate i helgen. Reste C, vissa av oss statuslösa. Trevligt ställe helt klart. Jag är S*G så snokade in i Senatordelen (samma entré), men vad jag såg var det ingen större skillnad. Samma mat och samma dryck vad jag kunde se (rävar: rätta mig om jag har fel..).
När jag var där sist tror jag att glassbox fanns endast i Senatorloungen.

http://www.businessclass.se/forum/threads/glassigt-värre-i-loungen.12295/
 
Toppen