Bästa hotellprogrammen?

Diskussion i 'Övriga hotellkedjor' startad av Deleted member 30163, 9 Januari 2020.

1. Lägger mellan 2k och 5k per natt, men det är ju en fingervisning bara. Jag har nästan alltid fått en vinflaska, men det brukar ju beror på vilken typ av rum man bokar. Intercontinental är rätt bra på det + att man får tillgång till deras Club InterContinental - stannade i Sydney för ett par år sedan och den var helt magiskt :)

P.Andersson gillar detta.
  2. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det ger ju 25 000 Hiltonpoäng, bara in och söka på Hiltons egen bokningssida. Beror ju också litegrand på tidpunkt på året, hög-/lågsäsong vad för hotell och rum du kan få för de poängen. På en höft hade jag utgått från att 40-60 000 Hiltonpoäng krävs för en natt på ett ”standardhilton” på Miami Beach.

Jag betalade 112 000 Hiltonpoäng per natt när jag bodde på Hilton Miami Bentley i juni 2019. Nu är ju det ett väldigt fint och bra hotell, långt ned på Miami Beach, något tiotal meter till stranden och beläget på den berömda/kända Ocean Drive som ofta förekommer i filmer, bilder och vykort från Miami.

Rent generellt räcker 200k Amexpoäng inte särskilt långt. Jag ser det mer som ett sätt att dryga ut eller justera ett poängsaldo med några tusen poäng för att nå den poängsumma som krävs för stunden.

3. Kanon, tack. Det var ett mer ett balpark jag var ute efter. Växlingskursen är ju inte optimal. Omvandlar hellre mina Amex poäng till Eurobonus i så fall

4. Det var mer lite för att få känslan om vi pratar en gratis WiFi eller faktiskt kan ge något. Har nån miljon poäng över.

5. Som jag ser det enda alternativet för åtminstone södra Afrika, dvs enda kedjan som täcker in ett flertal ställen intressanta för turister. Ingen kontinent man åker till för storstädernas skull (inte ens Kapstaden, det bästa ligger strax utanför). Helst skulle jag dock inte begränsa mig till nån kedja alls, men om jag måste så definitivt Protea/Marriott.

Elias gillar detta.
  6. Roseleaf

Roseleaf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är de flesta av dessa statusar sånt man får genom Amex Platinum?

Dbodenfo gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!