Senaste nytt

Bästa hotellet ni bott på

Finns så många bra hotell men det första som slog mig var Widder i Zurich. Som de flesta hotell i stan groteskt dyrt och knappast prisvärt men väldigt, väldigt bra hotell. Rolig detalj, man får visitkort förtryckt med ens namn och nummer till rummet att dela ut till vänner och bekanta under ens tid i stan. Vet inte om någon någonsin har nytta av det, men ändå. De har satsat mycket på inredningen och servicen är schweiziskt oklanderlig verkligen. Top notch. Turndown service med praliner från Sprungli tackar man inte nej till...

kollade in detta hotel då jag ska till zurich, men det kostade över 5000kr per natt! Lite mycket när det kommer från privat ficka! Park Hyatt Tokyo är inte ens så dyrt som Widder.....
 

NotRyan

Medlem
Den absolut bästa och mest personliga service har jag fått på Ritz Carlton Mega Kuningan i Jakarta. Det hotellet kan varmt rekommenderas...

Mvh
/NotRyan
 

Senator

Moderator
Jag svarade väldigt konstigt eftersom jag tyckte att frågan var ganska bred utan (IMHO) ganska viktiga parameter att skilja upplevelser som är kopplat till:
Storstad, aktivitetssemester (t.ex. skidor), eller sol/bad/strand
Jobbrelaterat eller semester
En natts vistelse eller flera

Att generalisera för mycket skapar lite för snävt intryck och syfte med vistelsen betyder ohört mycket (för min del) när jag väljer hotell och vad jag förväntar mig.

Utöver den anrika "Casa De Senator" från 1910, så frågade min chef mig juni 2009 om vi kunde jobba ihop några dagar efter jag hade jobbat måndag till lördag utanför Delhi, Indien. "Sure thing boss!" svarade jag, och jag bokades in under helgen samt några extra nätter på Trident i Guragon.. Från ett serviceperspektiv, överlägsen etta på min lista och en total överraskning för min del.
 
Toppen