Senaste nytt

Bästa Hilton i Chicago?

jumbooze

Medlem
Vilken skulle du välja i Chicago då?
Om frukosten är mitt enda ledmärke för att välja:
PalmerHouse ( om man är beredd att betala 5-10USD? För att äta i restaurangen och ej i Loungen)
DT MagMile har bra frukost med tillägg för varma
HGI MagMile har lite mindre frukost men goda made to order items ( serveras i Weber Grill)

För icke frukostfokus
Jag gillar eg LondonHouse sängar bäst men frukosten är kass där just nu.
 

Maja

Medlem
Om frukosten är mitt enda ledmärke för att välja:
PalmerHouse ( om man är beredd att betala 5-10USD? För att äta i restaurangen och ej i Loungen)
DT MagMile har bra frukost med tillägg för varma
HGI MagMile har lite mindre frukost men goda made to order items ( serveras i Weber Grill)

För icke frukostfokus
Jag gillar eg LondonHouse sängar bäst men frukosten är kass där just nu.

LondonHouse gillade vi i somras, men just nu ligger de omotiverat högt prismässigt för våra datum. PalmerHouse kan jag inte boka alls för tillfälle. Får inte upp något alternativ alls där jag kan välja ett rum med två sängar, endast en Kingsize vilket inte fungerar. Håller även koll på detta.

HGI MagMile är utsålt för tillfället och DT MagMile ligger för högt i pris. Men ska hålla koll och se vad som öppnar upp sig. Det hinner hända mycket innan 30/3 när vi ska åka. Det är visserligen över påsken så inte säkert att det öppnar upp något bättre prismässigt. Tack för din input! Alltid bra med någon som har bott på flera ställen och kan göra en jämförelse. :)
 

jerixon

Medlem
@Maja jag bodde på Hampton Inn Majestic sist jag var i Chicago.
Mycket bra stora rum, frukostbuffé som ingick (Typiskt amerikansk med flingor, bagels, ägg, korv, osv)
Läget var riktigt bra och helnöjd med vistelsen för pengen!

LondonHouse gillade vi i somras, men just nu ligger de omotiverat högt prismässigt för våra datum. PalmerHouse kan jag inte boka alls för tillfälle. Får inte upp något alternativ alls där jag kan välja ett rum med två sängar, endast en Kingsize vilket inte fungerar. Håller även koll på detta.

HGI MagMile är utsålt för tillfället och DT MagMile ligger för högt i pris. Men ska hålla koll och se vad som öppnar upp sig. Det hinner hända mycket innan 30/3 när vi ska åka. Det är visserligen över påsken så inte säkert att det öppnar upp något bättre prismässigt. Tack för din input! Alltid bra med någon som har bott på flera ställen och kan göra en jämförelse. :)
 

Maja

Medlem
@Maja jag bodde på Hampton Inn Majestic sist jag var i Chicago.
Mycket bra stora rum, frukostbuffé som ingick (Typiskt amerikansk med flingor, bagels, ägg, korv, osv)
Läget var riktigt bra och helnöjd med vistelsen för pengen!
Tack för tipset!

The Conrad och detta Hampton Inn ligger prismässigt lika så det känns som om The Conrad borde vara lite bättre, eller? :)
 

Maja

Medlem
@jumbooze Taxvalp svarade tidigare i tråden om sin upplevelse av Conrad! Det var en minimal frukostbuffé. Har koll på läget där så som det är just nu. Inget som säger att det är så i månadsskiftet mars/april.

Se bara på LondonHouse som hade en väldigt bra frukost när vi var där i juli och nu är den väl inte mycket att hänga i julgranen om jag förstod dig rätt.
 

jumbooze

Medlem
Se bara på LondonHouse som hade en väldigt bra frukost när vi var där i juli och nu är den väl inte mycket att hänga i julgranen om jag förstod dig rätt.
Precis, de har sänkt till en låg nivå på restaurangen på bottenvåningen Land&Lake typ en donut och en kaffe.
Senast jag bodde där så fick jag dock en grym frukost vid room service då jag blev kompad frukost.
 

Maja

Medlem
Precis, de har sänkt till en låg nivå på restaurangen på bottenvåningen Land&Lake typ en donut och en kaffe.
Senast jag bodde där så fick jag dock en grym frukost vid room service då jag blev kompad frukost.
Men det lär de ju knappast göra på framtida bokningar nu när de har ändrat sitt frukostkoncept? Kaffe och donut på ett Curiohotell känns väldigt lågt. Inte intresserad av den typen av frukost alls.
 
Toppen