Senaste nytt

Bästa Hilton/Conrad Resort

EBGGOT

Medlem
Hej.

Tittar över semestern December 2014. Vill gärna nyttja min HH Diamonad status samt ev. bränna lite poäng men har svårt att finna bra hotell som är rimliga i pris. Söker något som kostar runt 3000kr natten och som ligger vid havet.

Någon som har några bra tips förutom Conrad Bali ...?
 

Alx

Medlem
Har inte bott på denna, men ser bra ut: Maldives Luxury Resorts - Conrad Maldives Rangali Island ? Maldives

... här har du möjlighet att bo på havet. Har som sagt inte bott på denna resort, men väl en annan (Constance Moofushi) och Maldiverna är väl ett ställe jag,och min hustru, mycket väl kan tänka mig att åka tillbaka till!

Jag bodde där i höstas. Helt klart bästa Hilton/Conrad hotell jag någonsin har bott på. Tyvärr kostar det nog väldigt sällan så lite som 3.000:-/natt. Hotellet var/är perfekt för redemption nights.
 

Senator

Moderator
Nu slänger jag bara ut min egen topplista lite random här:
Conrad Bali - kan bo och käka i loungen
Waldorf Rome - samma sak
Hilton Bentley Miami Beach - untz, untz samt läge lite boutique känsla
Hilton Seychellerna - det som ligger för sig själv på en ö
Conrad Hong Kong - bra lounge, schyssta rum

Skall fundera lite till
 

EBGGOT

Medlem
Nu slänger jag bara ut min egen topplista lite random här:
Conrad Bali - kan bo och käka i loungen
Waldorf Rome - samma sak
Hilton Bentley Miami Beach - untz, untz samt läge lite boutique känsla
Hilton Seychellerna - det som ligger för sig själv på en ö
Conrad Hong Kong - bra lounge, schyssta rum

Skall fundera lite till


Är Conrad Bali så bra så jag behöver omvärdera? Var på Bali för 10ich år sedan och blev inte imponerad alls. Dock var inte hotellet då någon hit!
 

doc

Medlem
Är Conrad Bali så bra så jag behöver omvärdera? Var på Bali för 10ich år sedan och blev inte imponerad alls. Dock var inte hotellet då någon hit!

Conrad Bali var fantastiskt när jag var där. Fantastiskt nöjd med allt. Senator har rätt att man kan bo och käka i loungen. Det går inte en dag utan att jag längtar till frukosten där. Särskild pool för svitgästerna, gratis tvätt med mera och härligt bad med fin strand. Rekommenderar det varmt.
 
Last edited:

Ozz

Medlem
Även jag har bott som Diamond på Conrad Bali under några veckor i mars 2011 och har några synpunkter på hyllningskören.

Vi (Fru Ozz & jag) tyckte att det låg jäkligt "offside" och utanför hotellområdet fanns inte mycket att se och göra på gångavstånd. Stranden vad för visso mycket välskött, krattades och städades varje dag men stendöd då de flesta gästerna låg runt poolen. Detta gjorde att service var i det närmaste obefintlig om man valde sand mellan tårna.

Men servicen på hotellet var enastående bra och som flera nämner så är området runt loungen med allt vad det innebär en upplevelse i sig och service i absoluta världsklass. Även incheckningen är något speciellt med hotellets manager som möter upp vid taxin och tar med en ut på balkongen över poolområden. Lugnt och avslappnat berättar han om hotellet och att han valt ut vårt rum, under tiden tar personalen hand om formalia, kreditkort och pass för att senare komma ut på balkongen för underskrift. Självklart är vårt bagage redan transporterat till rummet vid det laget.
P1000992.jpg

En sak som absolut inte får missas är att ta en promenad (10-15 min) norrut på huvudgatan utanför hotellet och besöka den lokala kockskolan som också har servering av balinesiska rätter. En öppen restaurang med köket mitt i lokalen, vi valde nån provsmakningsmeny med typiska lokala rätter och den kvällen sitter absolut kvar långt in i minnet som en oförglömlig kväll.
 
Toppen