Senaste nytt

Bästa flygplatsrestaurangerna

Palazzi

Medlem
Hittade en lite intressant artikel på CNN idag om de bästa flygplatsrestaurangerna i världen. Tittade runt på businessclass.se och kunde inte hitta någon liknande tråd (vi lämnar väl aldrig loungerna :p).

Här kommer listan iaf:
Air fare: The world's best airport restaurants - CNN.com

Är det någon/några som besökt nämnda restauranger eller har några andra trevliga tips att bidra med? :)
 

Lukas2

Medlem
För egen del, så blir det väl mest att ska man iväg så spenderar man så lite tid som möjligt på flygplatsen, då känns det lite stressig och sätta sig och käka en hel middag typ, som iof. är nog både god och dyr. ;) Har man lounge access så kanske man hellre sitter där och mumsar i sig käk eller snacks ifall det finns, och då gratis oxå. Gratis är alltid gott. :rolleyes:
 

rvarttinen

Medlem
Har ätit på någon av de där ställena i Sky City på Arlanda för några år sedan. Som jag kommer ihåg det så var väl priset inte det bästa och kvaliteten ok, men ingen höjdare. Kanske har det ändrat sig till det bättre ...?.

Annars blir det väl mest det som bjuds i loungen ... gratis är rätt gott det med!
 

Agö

Medlem
Jag har ätit på Gordon Ramsays Plane Food på LHR T5. Riktigt bra. Det är inte gratis men det klart bästa jag ätit på en flygplats.
 

Agö

Medlem
Ser att man kan boka bord på nätet. Ska man göra det, eller är det rimligt att tro att man bara kan ramla in för lunch?

Jag var där tidigt efter att nya T5 och därmed också restaurangen invigts (april 2008). Flög från Bryssel vilket ju i sig är helt bisarrt när man som jag bara skulle till London och inte vidare (Eurostar är ju annars alltid att föredra). Då var det lugnt. Då jag besökt T5 under senare tid har det alltid funnits plats men har å andra sidan inte varit där vid lunchtid. Å andra sidan kan man ju som jag gjorde då, sitta i baren och äta.
 

erhel

Medlem
Ser att man kan boka bord på nätet. Ska man göra det, eller är det rimligt att tro att man bara kan ramla in för lunch?

Jag har varit där ett antal gånger och har alltid fått bord. Kan rekommenderas! Om man vill ha något gott på planet kan jag rekommendera deras "picnick". Mycket goda grejer som man kan få i den!
 

Concorde

Founding Member
Planefood är bra. Blir att man går dit vid längre byten om maten i Galleries First eller Concorde Room är tråkig. Picknicken som erhel rekommenderar är klockren att ta med sig ombord.

Vill minnas att jag testat Seafood på AMS också. Mumma.
 
Toppen