Bästa flygbolag i economy mellan Kuala Lumpur och Singapore?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Cristoffer Cedergren, 7 November 2019.

1. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi flög Air Asia mellan Kul och Sin. Funkade utmärkt. Bra och nytt flyg, smidig checkin, macka och vatten på planet..

2. MartinH

MartinH Medlem

Ännu lite mer oväntat alternativ kanske, Air Mauritius.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  3. Mattias_Economy

Mattias_Economy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Snygga flygvärdinnor också? :p;)

4. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    EA071297-8ED5-42E6-AE0D-2450E123E06D.png Firefly flyger från Subang till någon annan flygplats i Singapore.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  5. För att förtydliga; ja detta handlar om att ta sig mellan flygplatserna KUL och SIN. Man får inte ha förkortningar i rubriker här så inte lätt att förstå.

Glenn E gillar detta.
  6. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta flyg är ett turboprop, ATR-72. Jag tar hellre bussen än sätter mej i ett turbopropplan i denna region med tanke på att det i stort sett alltid är åskaktivitet på dessa breddgrader. Då är det rena självplågeriet att sätta sej i ett turboproplan om man inte tycker det är roligt att åka torktumlare.

Abbs gillar detta.
  7. MartinH

MartinH Medlem

Jag tycker Firefly är lite småmysiga faktiskt. Visst, det är inte bekväma säten på dessa små plan, men det brukar gå fort. Har flugit dem ett flertal ggr fram o tebax i regionen, KL, Penang, Langkawi o Phuket, aldrig haft nåt problem.
    Jag har även tagit buss mellan Malacca och KL, ganska bekvämt ressätt (antar att det är samma från/till Singapore). Men ska jag specifikt till SIN så hade jag nog flugit.

8. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Roligt Tycker jag. Liseberg är också bra. Torktumlare har jag inte provat. Överdrivet

Alf gillar detta.
  9. ResenärenLars

ResenärenLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om tanken är att ta sig till endera flygplatsen för att sedan hoppa på ett annat flyg ut i världen så hade jag flugit. Jag har flugit den sträckan med AirAsia, Silk Air, Malaysian Airlines, JetStar och Singapore Airlines. Bäst har jag faktiskt trivts på Silk Air, men på denna korta sträcka så är det främst tidtabell, i viss kombination med priset, som varit avgörande för mig.

Om tanken däremot är att ta sig in i och spendera tid i någon av städerna så hade jag tagit bussen. Mycket trevligare alternativ. Jag har rest med buss ett antal gånger också och för oss har det aldrig varit problem att resa med var sin stor resväska och handbagage. Om det har varit krångel med bagaget så har det inte berott på bussresan eller bussen som sådan utan att man måste plocka ut bagaget ur bussen och själv bära det över gränsen.

Jag har också rest med tåg ett antal gånger men det är många år sedan nu. Jag tyckte att det var ganska ok. Reste dock vanligtvis med nattåget så det gick ganska långsamt. Tågstationen i KL är ganska fin vill jag minnas.

Lipstick gillar detta.
  10. TravelmanBiz

TravelmanBiz Medlem

Land:
    Norge Norge
    Fly med Malaysian Airlines. De er med i OneWorld. Jeg har gjort det flere ganger for å få Tier Points på British Airways. Hvis du er OneWorld Emerald (British Airways gull) får du tilgang til den nye Qantas F loungen på SIN som åpner nå i November. Samt i KUL får man adgang til MH F loungen som er veldig bra. Jeg pleier å reise en slik tur når jeg er på ferie i Singapore. Da sjekker jeg inn tidlig i SIN, sitter i Qantas loungen noen timer, flyr MH C til KUL. Ligger over på flyplass hotellet, sjekker inn tidlig og sitter på MH F loungen før jeg flyr MH C tilbake til SIN på kvelden.:D

Og så er jo selvsagt OneWorld loungene mye bedre enn *A loungene både på SIN og KUL.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!