Bästa flygbolag i economy mellan Kuala Lumpur och Singapore?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Cristoffer Cedergren, 7 November 2019.

1. M@GNÜS

M@GNÜS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SQ och A350 är bäst. Men skulle nog gå på billigaste alternativet om inte SQ lounge är jätteviktigt. Bussen hade ju oxå varit intressant då KUL ligger lååååångt ifrån stan ändå.

Någon som vet hur lång tid bussen tar? Ca pris?

Har själv åkt Bangkok till Hua Hin med buss i Asien och det var en positiv överraskning. Billigt och 1-2 seating med rejäla fåtöljer.
    Även åkt Tokyo till Hakuba, inte lika positivt... funkar nog bra om man är max 160 cm lång.

2. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har man ett flyg att passa så bör man ha mer marginal än att 20min till Changi är en faktor.

Min senaste resa med Aeroline tog ungefär 5h dörr till dörr och kostade 62 MYR, bokades några dagar innan.

jerixon gillar detta.
  3. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Firefly finns ju också. De flyger från Subang flygplatsen som ligger närmare Centrum

4. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag reste 1992 med tåg mellan KUL och SIN och jag tror att det fortfarande finns kvar som alternativ.

5. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade satsat på bussen och då passat på att dela upp den i 2 delar för att kunna lägga en heldag i den charmiga staden Malacka (alltså 2 separata bussbiljetter Singapore-Malacka och Malacka-Kuala Lumpur).

Berglund och Abbs gillar detta.
  6. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Alternativet finns, men jag har för mig två byten och en restid på 7-9 timmar.

Gällande bussarna, tyvärr är det ganska lite bagage man får ta med, så är man tex en familj och reser med två väskor a 20 kg och några handbagage så är bussen, enligt reglerna, inget alternativ.

7. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad an detta? Varför förespråkat buss över flyg? Har flygskammen penetrerat BC’s brandvägg?

Den främsta fördelen med att flygande är ju att man får flyga, och eventuellt besöka en ny flygplats :)

Sebbef83, Magnus Lindskog, M.K och 2 andra gillar detta.
  8. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Han kommer ju besöka båda flygplatserna oavsett...
    Buss med stop som föreslogs ovan är nog nice =)
    Annars tar jag billigast möjliga här!

Mattias Holmén gillar detta.
  9. Alltså går bussen direkt mellan flygplatserna KUL och SIN? Annars är det ju inte värt massa timmar extra tid och flera byten.

Subang har inga avgångar till Singapore.

10. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du tänkt besöka KL och SG utan att lämna flygplatserna?

Cristoffer Cedergren gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!