Lång redogörelse och motivering:
Då jag oftast utgår från ARN på långflygningar så värdesätter jag att så mycket som möjligt av resan är i F (om man nu kunnat fluga det ofta). Då de flesta anslutningsflyg till/från Sverige enkom har C vill man ju gärna att denna del är så kort som möjligt.
Om F funnits från IST hade ju anslutningen, i en mindre trevlig C, blivit dryga 4h. Än "värre" blir det om första bytet är i mellanöstern... Det är ju helhetsupplevelsen man minns.
I F känner jag också att man hellre har en lång flygning och en kort, snarare än två medellånga (vilket blir fallet med t.e.x EK ARN-DXB-Sydostasien).
Kontentan blir att jag gärna påbörjar resan i Europa, med kortast möjliga anslutningsflyg. München, Frankfurt, Zurich & London kvalar alla in på "listan". De asiatiska bolagen är ju kända för bra service, men om man vill ha bara en flygning så måste man ju ha deras "hubbar " som slutdestination. BA, LX & LH lämnar flest valmöjligheter av destinationer , och är därför mina val....
Då jag gillar europaflygningarna i C bäst med
LX och BA väljer jag någon av dessa två för en resa i F!
Nu får jag dock nöja mig med att flyga i business class, men jag överlever där med
Jag är medveten om att min redogörelse inte är enkom riktad på bästa produkten, men det är för mig orimligt att åka omvägar bara för att testa ett annat bolag (nu svär jag i kyrkan
). Första klass är trots alltid första klass, så lider inte nämnvärt med något bolag