Senaste nytt

Bästa första klass produkten på marknaden?

Skyraider

Medlem
Jag väljer flygplansmodell i första hand. Kabintryck och luftfuktighet kan göra lika mycket som olika bolags hårda produkter i övrigt, ibland mer än så. Jag flög ex TG F mellan SYD och BKK i 744 och sedan direkt vidare till OSL med TG C i 787. Frågan är om jag inte föredragit den senare hela vägen.
 

Matore

Medlem
ANA F på B777 är svårslaget, nu har jag dock inte prövat dom nya sviterna på Asiana A380 så kan inte säga mycket om dom.... Men min erfarenhet efter 12 Långdistans flighter i F med 5 olika bolag är att ANA F är bästa upplevelsen ombord planet.
Tja Simon, står sig kommentaren än idag? :). Hur är SAS C mot ANA F?
 
Jag har gjort ett 20tal resor i första klass de senaste två åren och jag skulle ranka dem följande

1) Air France, blir inte bättre än så, service, mat vin, transport på CDG
2) Singapore airlines, service sitter i rygg märgen
3) BA, håller en konstant bra lägsta nivå, gillar dem
4) Korean Air, mkt bra, bara två turer men de försöker verkligen
5) Lufthansa, håller oftast stilen, dock missat helt ett par ggr
6) Emirates, väldigt upp och ner, personalen håller inte kvalitet
7) Qatar, En resa, ganska usel
8) American, inget man väljer i första taget. Ingen still i huvud taget.

Personligen tycker jag alla säten funkar bra, väldigt lite skillnad, utan det är service som är den store skillnaden

Jag skulle gärna prova ANA, har tyvärr aldrig fått tillfälle, det får bli nästa år,
 

Award380

Medlem
Jag har gjort ett antal resor i första klass de senaste två åren och mina erfarenheter är följande:

1) Thai - bra och jämn service och är det inte fullt i kabinen så är det riktigt bra. Vinerna är inte av yppersta klass, men däremot champagnen. First class-loungen i Bangkok är kanske inte den bästa, men ok. Den asiatiska maten har alltid varit i topp-klass.

2) British Airways - helt beroende på crew. Ibland super, men ofta mediokert. Concorde Room har varit behållningen för mig med allt som ingår. Personalen är ofta genuint engagerad, men ger kanske inte den där lilla extra känslan av "first class".

3) American Airlines - helt ok, även domestic, men de är inte bäst i klassen. Maten har varit ok, men inget mer.
 
Ingen som testat Asiana F - suites med deras A380 ?
Sedan undrar jag, om man enbart tittar på ombordupplevelsen och då jämför TG F med LH F.

Har nämligen en en bekräftad bokning i början av nästa år, FRA-BKK-NRT med TG - F, men undrar om jag skall sitta nöjd i båten eller aktivt leta efter andra alt?

ANA -F, har jag förstått är riktigt "nice" men 2 plaster i F, FRA/CDG/LHR - NRT verkar vara lite "mission impossible"??? Så återstår då bara antingen Asiana via ICN eller Lufthansa...?

Så skulle vara kul vad ni som har denna erfarenhet säger, vara nöjd eller...? :confused:
 
Toppen