Senaste nytt

Bästa Business class till San Francisco

Flyger de MD11 dit? Hur är det att åka den gamla kärran?

KLMs MD11or är faktiskt inte så jättegammla i flygplans "år". skulle tro de ligger runt 17år i snitt. De fick sin sista 97. Och de körs inte mer än kanske 15-18timmar om dagen. Och de har en MD-11 som står standby.
Inredningen på en MD11 är likadan som på vilken annan KLM som helst med likadana stolar och service.

Personligen gillar jag MD11. En av varianterna hade de bara två rader business i A sektionen, vilket kan vara jäkligt skönt.

De har kört till SFO förut. Men bevisligen inte längre då.

EDIT: Det som är lite imponerande med MD11 är att alla som tillverkats (förutom en och de som blivit W/O) är fortfarande i drift. Det är inte många maskiner som kan skryta med en sådan grej.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
De fick sin sista 97. Och de körs inte mer än kanske 15-18timmar om dagen. Och de har en MD-11 som står standby.

Lite rolig kontrast till bilen!:D Tänk om jag hade försökt sälja min bil på blocket och skrivit i annonsen: Bilen har haft en ägare under 15år. Bilen är i mint condition och har inte körts mer än ca 15-18h /dygn ;)

Undrar hur många som ringt upp på annonsen?:p

(Jag är givetvis medveten om att det är andra service-rutiner på flyg, men lite kul att raljera :) ).
 
Toppen