Senaste nytt

Bästa business class till Johannesburg i maj?

Kricka

Medlem
Den nya Baobabloungen, som numera ligger en trappa upp istället för i källaren
har åtminstone blivit lite ljusare och rejält större. Jag är inte så förtjust och brukar,
om möjligt, sätta mig i BA's lounge.
 

agehall

Medlem
Jag föredrar Shandalalo (eller vad den nu heter) som ligger en trappa ner framför Baobab. Dit får man access med LX C, Dinners eller PP. Den är inte superbra, men jag tycker den är klart mysigare än Baobab.
 

Glenn E

Medlem
Om du köper LX biljetten från Budapest via Zurich till JNB kostar det cirka 17500 kronor i business.
Anslut med Malev ekonomi för 1500 kronor.
Jag köpte just en sådan biljett till HKG och tillbaka från Singapore med SQ A380 för 18000 kronor.
Valutor i fritt fall har sina fördelar.
 

Kricka

Medlem
Om man är medlem i BAEC så knåpar man ihop några poäng t/r till Budapest eller
varför inte statusmatcha till Malev Duna Club med ditt EBG så får du Guldstatus i
Oneworld på köpet...!
 

Homer

Medlem
Om man är medlem i BAEC så knåpar man ihop några poäng t/r till Budapest eller
varför inte statusmatcha till Malev Duna Club med ditt EBG så får du Guldstatus i
Oneworld på köpet
...!

Allt som glimmar är inte guld :rolleyes:
Duna Club Guld motsvarar BA Silver
AA Guld motsvarar BA Brons osv.
 

gusten

Medlem
Gammal tråd, men det blev LX vilket jag var mycket nöjd med. Fick plats i den främre delen av C kabinen, strax bakom F, vilket rekommenderas. LX har en säker service och jag uppskattade särskilt servicen i C på anslutningen från ARN, med hög komfort och bra mat.
 

agehall

Medlem
Ja, LX är alltid ett säkert val. De har bra kvalité på sin service. Jag tycker dock att LH är strået vassare om man tar A380 flighten (572/573 OJMR). Man ska ju trots allt bara sova både på ner- och hemvägen, så en tyst kabin är prioriterad enligt mig.
 

gusten

Medlem
Inte testat A380 ännu. Skall ner till KUL de närmaste veckorna och försöker hitta en chans att testa det då. Men LH kör 747or direkt från FRA.
 

Kricka

Medlem
Du kan flyga med MAS (Malaysian) i 380 från både London och Paris till KUL. Vet inte
hur bra de är nuförtiden men det är i.a.f. ett alternativ.
 
Toppen