Senaste nytt

Bästa Business class Stockholm-Los Angeles

Jag flyger mycket ARN-LAX i business. På senare tid har jag lagt alla resor på Swiss. Jag gör främst detta för att jag inte står ut med 4-5 timmars flighten i USA man får om man flyger med SAS samt att man flyger hem från LA på kvällen. Sätena är i min smak mycket bättre på LX medans maten ofta är ett strå vassare på SAS. Reser du själv så försök få säte 4A eller 6A, jag och min kollega brukar faktiskt strunta i att sitta bredvid varann för att få dessa säten. (Alla "A" säten i business med jämnt nummer är singelsäten med bord på båda sidor.) Som jag förstått det är rad 4 och 5 endast för passagerare med status, EBG funkar fint om man ringer och säger att man är Star Alliance Guld i förväg. Även matbeställningen tar dom efter status och dom är generellt väldigt bra på detta så man får sitt första val.

50 minuters transfern har alltid funkat för mig dock har jag flera ggr varit sist på planet samt att de ropat ut mitt namn. Det är två passkontroller samt ett tåg mellan planen...

Loungen är bra och det finns tillgång till dusch i business loungen, har dock inte sett någon dusch i guld loungen.
 
Toppen