Senaste nytt

Bästa business class inom Europa med star Alliance?

Volatyle

Medlem
För tillfället är det bästa ställe att söka.
Men du kan även ringa Tallinn och se vad de hittar från Göteborg till stad XYZ. Det är en enkel sökning för dom och de kan göra fler sökningar på andra städer.
Är det någorlunda stora städer med någorlunda frekvens i trafiken så brukar det sällan vara problem att hitta platser i Europa om du inte träffar någon helgdag eller liknande.

Tror jag fått till det nu, utmaningen verkar helt klart vara att hitta ett förmiddagsflyg från Frankfurt. Från GOT går det ett 07 (framme 08:50) nästan varje dag. Men ut från Frankfurt till orterna Krakow, Prag, Vilnius hittar jag bara kvällsflyg vad det verkar. Får borra mer i detta märker jag...
 

Volatyle

Medlem
Med tanke på rådande omständigheter i världen kanske det förövrigt är än mer utmanande att hitta flygningar? Eftersom det är långt kvar till jag ska åka kanske jag helt enkelt skall avvakta lite med att boka/söka. När det gäller award tickets inom europa med star alliance, finns det någon tumregel för hur långt innan man "bör" boka för att ha godkänd tillgång till platser?
 

Sir Lemon

Medlem
Är Tallin OK med att routa via Istanbul inom Europa?
Försökte vid ngt tillfälle hitta ex GOT-LON och andra europeiska storstäder. När gänget sågs i Barcelona fanns det via Istanbul dock. Det är ju grymt att frossa i deras lounge i Istanbul (som slår det jag upplevt) samt att njuta av deras business, men lyckades inte nätvägen på ”normala, nord- och centraleuropeiska destinationer. Men, har ännu inte prövat ringa Tallinn. Någon som gjort det?
 

DavveP

Medlem
@trekker instämmer oftast är TAP bra. Av cirka 8 C resor till LIS har 6 varit bra, 1 sådär och 1 katastrof (dålig personal). GT i loungen i Lissabon är en klassiker, riktigt bra. Älskar även som @jerixon Austrian samt även Swiss.
 

MartinH

Medlem
Enligt mig är Turkish bäst. Oftast riktiga businessfåtöljer från GOT, bra mat. Från ARN och CPH har de ibland widebody.
Ett problem är att även med tidiga avgången från GOT, runt 11:00, så finns det inte så många destinationer man når samma dag via IST. Här är exempel på max 4 tim layover.
screenshot-matrix.itasoftware.com-2020.09.02-20_35_17.png
 

BAM054

Medlem
Jag är också väldigt förtjust i Turkish Airlines.

Personligen ser jag det som en ”fördel” med avgångarna från Göteborg och Oslo. Turkish bjuder nämligen på schyst hotell i Istanbul om det är mer än 9 timmar mellan flygen. Med lite tur hinner man även med en sväng ner till stan.
 

Volatyle

Medlem
Wow. Det här måste jag prova nån gång ser jag. Grymma tips! Till saken just denna gång hör att vi avser åka på kortare weekend (lämna barn hemma) därav resmål som tex Prag, Kraków etc. Även om jag gillar att flyga så vill jag nog just denna resan ligga under 5h restid från GOT så jag har inte så mkt utrymme att studsa runt. Gissar att lämpligast blir att studsa i Frankfurt eller Hamburg om jag vill hålla ner det till max två flyg en väg?

Lutar alltså åt Lufthansa då, om jag bara lyckas hitta en tidig avgång från Tyskland som man matcha morgonflyget från GOT..

Vol
 

Rickard_O

Medlem
Om du gillar Prag och Krakow så glöm inte bort att om du hittar något flyg till Wien så är du bara en kort bussresa bort från Bratislava som är trevligt också!
Lätt att man glömmer bort Bratislava då dom inte har någon egen "riktigt" flygplats.
Har man varit i Prag och Krakow och inte i Bratislava så skulle jag ha det som mål!
 
Toppen