Senaste nytt

Bästa Amerikanska Business Class - Delta, United eller American Airlines?

Skyraider

Medlem
Observera att det inte är jätteovanligt med longhaulconfigurerade plan på sträckor mellan hubbar. Har ex flugit UA 752 med BusinessFirst flera gånger mellan EWR och SFO, IAH. Även 777 i longhaul config har förekommit.
 

Senator

Moderator
Nice, gäller det alla 3 bolagen eller bara United?
Observera att det inte är jätteovanligt med longhaulconfigurerade plan på sträckor mellan hubbar. Har ex flugit UA 752 med BusinessFirst flera gånger mellan EWR och SFO, IAH. Även 777 i longhaul config har förekommit.

Det stämmer, men mycket mindre än tidigare. Högintensiva rutter som Denver - Chicago var tidigare B767 och B777, nu är det ofta A320 och B737. Samma gäller AA men i mindre skala.

Gällande Delta: har du tittat på Atlanta, Detroit och JFK? Vad finns där?
 

Skyraider

Medlem
Jo, det var vanligare tidigare. Notera dock att de skall börja flyga med sina 772 inrikes igen (när de får 77W). Det jag menade ovan var emellertid inte att de flög med widebodies (det var vanligt förr) utan med longhaulkonfigurerade plan.
 

Senator

Moderator
Jo, det var vanligare tidigare. Notera dock att de skall börja flyga med sina 772 inrikes igen (när de får 77W). Det jag menade ovan var emellertid inte att de flög med widebodies (det var vanligt förr) utan med longhaulkonfigurerade plan.

På United är dessa B777-200 med Domestic Config som bland annat används på ORD-HNL, ja dessa är inte särskilt roliga :)

Jag minns dock att jag ofta åkte mellan DEN-IAD och DEN -ORD med longhaulkonfig mellan 1999-2002. Ofta var det B777-200..
 

Homer

Medlem
Det är många som tycker Virgin America är mkt. bra/bra valuta för pengarna ( här är en -> Recension: Virgin America First Class- The American way, all the way! - BusinessClass.se )

Det verkar i alla fall som om Delta har bra mat och service, inte omöjligt att jag tar en tur när mina Flying Blue poäng är på väg att förfalla,
de är dessutom ofta billigare än AA och UA.
SHOCK & AWE: Delta JFK-SFO lunch, the best domestic meal on any NA airline in 10 yrs - FlyerTalk Forums
Just flew Delta domestic first. Amazing compared to United - FlyerTalk Forums
 

Homer

Medlem
Jag har valt bort SkyTeam och Delta/KLM/Air France av olika skäl. Det är tillräckligt att hålla 3 Guld (BAEC, EBG och SENATOR) :)

Har varit Flying Blue Platinum, men det var inte så spännande...

Tillåt mig stillsamt undra, varför EBG och SENATOR ?
Låter som hängslen och livrem samtidigt.
 
Det är många som tycker Virgin America är mkt. bra/bra valuta för pengarna ( här är en -> Recension: Virgin America First Class- The American way, all the way! - BusinessClass.se )

Det verkar i alla fall som om Delta har bra mat och service, inte omöjligt att jag tar en tur när mina Flying Blue poäng är på väg att förfalla,
de är dessutom ofta billigare än AA och UA.
SHOCK & AWE: Delta JFK-SFO lunch, the best domestic meal on any NA airline in 10 yrs - FlyerTalk Forums
Just flew Delta domestic first. Amazing compared to United - FlyerTalk Forums
Jo, jag har bara flugit Virgin inom USA.
 
Toppen