Senaste nytt

Bästa alternativet för longhaul för Eurobonuspoäng?

Är helt övertygad om att detta har postats förut men hittar inga bra trådar så jag frågar istället

Det verkar som många av er inte tycker SAS är speciellt bra alternativ för longhaul utanför europa. Pris kontra kvalité. Gäller både ekonomy, economy och business. Vilka andra bolag är att föredrag för att tjäna så mycket EB-poäng som möjligt? Både avseende baspoäng och extrapoäng.

Mina fråga är både generell och specifk. Har två resor jag vet jag kommer göra men sen är jag bara nyfiken inför framtida bokningar

http://www.businessclass.se/forum/f...ashington-dc-september-2014-a.html#post218457

http://www.businessclass.se/forum/f...tokyo-december-januari-2014-a.html#post218459
 

nota bene

Medlem
Vad det gäller poängintjäning i lägre bokningsklasser är oftast det egna programmet det bästa att kreditera. I SAS fall ger alla bokningsklasser 100% till EB, men de ger ofta 0/25/50% till andra FF-program. På samma sätt ger ofta låga bokningsklasser på andra bolag reducerad intjäning till EB. Om ditt mål är att maximera poängen (i lägre bokningsklasser) till just EB är SAS ofta det bästa alternativet.
 

FlyingFire

Medlem
Om du inte kollat på SAS hemsida än kan det vara värt att ögna igenom Flygbolag - SAS för att se vilka bolag du tjänar mest med i respektive bokningsklass.

Sen är det väl bara att gå igenom vad du tycker verkar vara ett bra pris, att hålla koll i Deals-forumet verkar ju kunna generera en hel del bra flygningar, både pris, komfort och poängmässigt.

Sen är matrix.itasoftware.com/ ett bra verktyg för att hitta priser och bokningsklasser, se till att du säker på bara star alliance bara så slipper du få upp andra allianser som inte ger EB-poäng.

Vet inte om du blev klokare av det, men det kanske ger någonting?
 

palmen

Moderator
United har 100% intjäning på "alla" sina economy-bokningsklasser till EB.
Air Canada kan ibland ha 100% intjänign på billiga economy-platser om man har tur.
Utöver dessa är det väl SAS som gäller om det är viktigt med bra poängintjäning till EB (om man flyger billig economy)

Om det är business det gäller så är det väl allt från 0-200% i intjäning beroende på bolag. Många bolags billigaste business ger "bara" 100% intjäning till EB.
 
Toppen