Senaste nytt

Bäst värde för poängen i Flying Blue

Homer

Medlem
Delta från eller inom USA är det inget bränsletillägg på, award chart tror jag det är länge sedan FB publicerade.
Men det finns väl andra mer lämpliga tråder för såna här frågor, t.ex
http://www.businessclass.se/air-fra...est-mina-fb-bulgaria-air-bulgaria-poaeng.html
http://www.businessclass.se/air-france-klm-flying-blue/8837-flying-blue-awards-inrikes-i-usa.html
eller vad tycker @Dr.Miles ?

En gammal fråga...

Jag har strax under 80 000 FB-poäng och jag kommer troligen inte inom rimlig tid köpa en longhaul-economy-biljett som är uppgraderingsbar.

Är det då läge att åka economy-awards intra-europa alternativt intra-USA?

Jag vet att Promoawards i C till DXB är bra värde, men det finns sällan några lämpliga biljetter.

domestic i USA är ju alltid schysst på så sätt att det inte är några bränsletillägg, så en FB-award inom USA kostar ju typ X miles plus 15-30kr.

Är det alltid så att domestic USA inkluderar:
- Kanada?
- Hawaii?
- De amerikanska öarna i Karibien?

Inte Hawaii eller karibien vill jag minnas. Kanada borde inkluderas dock. Det där ser du rätt enkelt på en award chart på klm.com typ.
 

johhenrik

Medlem
Japp, jag upptäckte sen att jag inte hittade en. Dock är KLMs Miles Finder helt ok. Där ser man att inrikes och till Kanada i ekonomi kostar 25.000 miles. Till Hawaii från USA var det 30.000. Karibien testade jag inte. Miles Finder är ganska lätt att hitta på klm.se, annars kan man ju Googla fram den.
 

Dr. Miles

Expert
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Guam, Saipan, Palau och Australien & Nya Zeeland tillhör i samma zon.


Guam-Sydney enkelresa i Business class: 37.500 Flying Blue miles.

Guam-(DL)-Tokyo-(DL)-Taipei-(CI)-Sydney

Screenshot20150824_05.png


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Vill ni resa i Economy class, kostar det 15.000 miles per enkelresa.

Guam-(DL)-Tokyo-(GA)-Denpasar-(GA)-Sydney

Östra Asien-Indien v.v. enkelresa i Business class kostar 50.000 miles.
 
Last edited:

jerixon

Medlem
Använder mestadels mina poäng inom USA i ekonomi faktiskt.
Delta har ett gediget nätverk och 12500 poäng plus cirka 50kr får man en biljett från NYC-LA tex.
Det har sparat mig mycket pengar på inrikestransport.
 

FF#1

Medlem
Använder mestadels mina poäng inom USA i ekonomi faktiskt.
Delta har ett gediget nätverk och 12500 poäng plus cirka 50kr får man en biljett från NYC-LA tex.
Det har sparat mig mycket pengar på inrikestransport.
Låter inte dumt, har testat att söka efter en delta biljett minst 10 ggr och kammat noll... har väl dålig karma :)
 
Toppen