Senaste nytt

Bäst värde för poängen i Flying Blue

Dr. Miles

Expert
Jag rekommenderar dig att utnyttja en av de Promo@Awards som Flying Blue kommer med regelbundet.

Jag har ett svagt minne om det fanns Europa-Dubai enkelresa i Business class för 20.000 FB miles. I så fall kan ni två personer resa till Dubai t/r i Business class.
 

Stefan62

Medlem
Jag rekommenderar dig att utnyttja en av de Promo@Awards som Flying Blue kommer med regelbundet.

Jag har ett svagt minne om det fanns Europa-Dubai enkelresa i Business class för 20.000 FB miles. I så fall kan ni två personer resa till Dubai t/r i Business class.

Det är ett alternativ, men då tillkommer en massa YC...
 

Senator

Moderator
Stefan62, det tillkommer alltid YQ, men biljetten är gratis... Som Milton Friedman sa; "There is no such thing as a free lunch" :cool:

Jag var i samma situation förra året; dock med balans på 40,000 FB miles. Jag transfererade lite AMEX MR till FB, så jag hade 50,000 miles. Tog en vecka semester och åkte:
ARN-AMS-CUR med KL i C
IAD-CDG-ARN med AF i C
50,000 miles + €350 i avgifter. Helt ok, använde Promo@Awards och bokade fem dagar innan. En väg med AA till DCA via MIA i F kostade $350. Så jag håller med AHO 100%, vad spelar YQ för roll om miles är 50%? T.ex. en resa med KLM till CUR kostar 35,000kr i C t/r, så om denna finns som 50% rabatt med miles trots YQ är det en riktig bra deal.
 

Homer

Medlem
För 80.000 poäng och 3.000kr i avgifter kan du flyga i Business class till Rio just nu http://www.businessclass.se/skyteam...braensletillaegg-pa-bonusresor-skyteam-2.html

Senator uttrycker sig mer diplomatiskt, men inte heller jag har någon sympati för bränsletilläggsfobi, när man för
få poäng och några tusen kronor kan köpa en biljett som annars är svindyr.
Jag var till Aruba i business i maj, 50.000 poäng +400Euro i avgifter, på rea i juni kostade biljetten nästan 30.000kr.

Flying Blue kommer att göra mer förändringar, många hoppas på förbättrade Platinum förmåner och möjlighet att betala bränsletillägg med poäng.
 

Homer

Medlem
Jag var till Aruba i business i maj, 50.000 poäng +400Euro i avgifter, på rea i juni kostade biljetten nästan 30.000kr.
.

Att jämföra med
2st biljetter i ekonomi i Europa= 50.000 poäng, inget bränsletillägg men 120-150Euro i skatter/avgifter tillkommer.
Biljetterna är beroende på destination värda kanske 3-4.000 kr tillsammans
 

Stefan62

Medlem
Stefan62, det tillkommer alltid YQ, men biljetten är gratis... Som Milton Friedman sa; "There is no such thing as a free lunch" :cool:

Jag var i samma situation förra året; dock med balans på 40,000 FB miles. Jag transfererade lite AMEX MR till FB, så jag hade 50,000 miles. Tog en vecka semester och åkte:
ARN-AMS-CUR med KL i C
IAD-CDG-ARN med AF i C
50,000 miles + €350 i avgifter. Helt ok, använde Promo@Awards och bokade fem dagar innan. En väg med AA till DCA via MIA i F kostade $350. Så jag håller med AHO 100%, vad spelar YQ för roll om miles är 50%? T.ex. en resa med KLM till CUR kostar 35,000kr i C t/r, så om denna finns som 50% rabatt med miles trots YQ är det en riktig bra deal.

Det är sant - men YQ är beräknad annorlunda inom Europa så det i några fall är ett alternativ. Jag håller dock med om att en C-klass-biljett till DXB/CUR/NYC är värd mycket, trots YQ.
 
Toppen