Senaste nytt

Bäst värde för 173.000 Flyingblue poäng?

kajjan85

Medlem
Jag är helt grön på Flyingblue så jag tar tacksamt emot tips på hur jag bäst spenderar 173.000 FB poäng på en resa i business. Destination ska helst vara någonstans i Sydostasien, men det verkar som att mina poäng inte räcker för att åka dit i C(?). Jag kan även tänka mig att flyga till Sydamerika, gärna Colombia.

Tips, förslag? :) Jag bör kanske invänta en Promo? Poängen går ut om ett par månader...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

kajjan85

Medlem

Jag inser att det var ett misstag av mig att ha med "värde" och antalet poäng som jag har till mitt förfogande i frågeställning då jag egentligen redan bestämt mig för destination. Jag var nyfiken på om någon hade tips på Skyteam routing till destinationerna jag nämnde (Sydostasien eller Sydamerika) med avseende på flygbolag/kabin/flygplanstyp, och sånt har klart ändrats sen 2011.

Detta är den första och troligtvis sista gången jag bokar en FB-award, så jag hade helst sluppit att gräva ner mig i ytterligare en allians och bonusprogram med allt vad det innebär ;)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Homer

Medlem
Jag var nyfiken på om någon hade tips på Skyteam routing till destinationerna jag nämnde (Sydostasien eller Sydamerika) med avseende på flygbolag/kabin/flygplanstyp, och sånt har klart ändrats sen 2011.

och precis den informationen finns i posterna jag länkade till, uppdaterad 2016, bara att läsa innantill under
exempelvis rubrikerna nedan, och se på tips som ges där

- The Complete Flying Blue Award Chart
- Flying Blue Stopover and Routing Rules
- Definition of Award Regions
 

kajjan85

Medlem
och precis den informationen finns i posterna jag länkade till, uppdaterad 2016, bara att läsa innantill under
exempelvis rubrikerna nedan, och se på tips som ges där

- The Complete Flying Blue Award Chart
- Flying Blue Stopover and Routing Rules
- Definition of Award Regions

Tack igen, har läst allt. Bra info!

Jag gräver ner mig i Seatguru och reserapporter ett tag för att få mer kött på benen om roligast routing till Colombia om ingen intressant promo dyker upp innan poängen går ut. Lutar åt en C till Colombia t/r för 175.000. Verkar som att KLM sätter in en 787-9 till Cartagena via Bogota till våren, med 1-2-1 i C.
 

kajjan85

Medlem
Det är väl ändå rätt bortkastad tid? Seatguru har inte varit speciellt vettig sista 10 åren eller så. Bättre att isåfall läsa reserapporter här och på Flyertalk.

Har också märkt att den inte är helt pålitlig alltid. Jag har använt den för att få en indikation vad det är för flygplanstyp/kabin och om det är intressant dubbelkollar jag det.
 

agehall

Medlem
Jag har använt den för att få en indikation vad det är för flygplanstyp/kabin och om det är intressant dubbelkollar jag det.
Fast eftersom grundinformationen kan vara hur tokig som helst så är det ju inte så bra att börja där. Om vi hårddrar det - tänk dig att Seatguru visar en 767 med apkass inredning på en viss rutt men egentligen är det en splitter ny 777-300ER med enbart förstaklass ombord som används. Skulle du ens dubbelkolla efter att ha sett att det ska vara 767:an enligt Seatguru..?
 
Toppen