Senaste nytt

Bäst service vid ankomst eller avgång och i luften!

Jag fick tillgång till First class loungen på BKK både när jag ankom med TG F och skulle vidare med TG C samt ankom med SQ C och skulle vidare med TG F. Blev hämtad med golfbil bägga gångerna och eskorterad genom security till Loungen. Har för mig att 1 timme ingick även när jag flög vidare med C men hade lite ont om tid så valde 30 minuter. :p
 
Det diskuteras i olika tråder med olika besked så försöker ställa alla frågor i en och samma tråd.

Thai Airways
Letar lite resor nu och läste på annat forum att tex TG F inte har tillgång till F lounge vid ankomst utan bara avgång. Ska jag först bränna poäng vill jag såklart maxa inte bara i luften utan även på backen.

Lufthansa
Tillgång till FCT om man har avresa LH F biljett samma dag som ankomst? FCL samma regler?

Air China
Är riktigt sugen på att testa CA F men hur är deras totalupplevelse? Egen incheck? Skillnad mellan service vid avgång eller ankomst?

Singapore Airlines
Tillgång till TPR vid avgång med SQ F (jag ankom TG C). Vet inte hur övriga regler är för just denna lounge.



Edit: Jag är ju även nyfiken på om det finns några andra must do's motsvarande SQ'S Book The Cook på andra bolag.
Thai erbjuder pick-up med golfbil vid ankomst i thai F även tillgång till F lounge om du åker vidare i Thai C samma dag.
 

Brandten

Medlem
Thai erbjuder pick-up med golfbil vid ankomst i thai F även tillgång till F lounge om du åker vidare i Thai C samma dag.

Du kanske vet, ankomst TG C, ut från flygplatsen och sedan nyttja alla perks med avgående TG F biljett?

Eller måste man ankomma TG F och vidare med TG C eller TG F för detta?

Ankomst TG F och avgång tex SQ C... fortfarande golfbil etc?

Känner att jag måste prova och rapportera tillbaka men man får ju inte passera BKK flera gånger.
 
Du kanske vet, ankomst TG C, ut från flygplatsen och sedan nyttja alla perks med avgående TG F biljett?

Eller måste man ankomma TG F och vidare med TG C eller TG F för detta?

Ankomst TG F och avgång tex SQ C... fortfarande golfbil etc?

Känner att jag måste prova och rapportera tillbaka men man får ju inte passera BKK flera gånger.

Ankomst med TG C, och vidare med TG F så har inte jag fått pick-up trots flight samma dag.
Dock går det att lämna flygplatsen (om du har tid) och göra en ny incheckning för att få "hela upplevelsen".

Ankomst TG F och avgång annat bolag inom Star Alliance (VET EJ). Har bara gått igenom en sådan process i Tokyo, men då vart jag hämtad av en snäll Japan vid flyget och eskorterad runt hela flygplatsen, trots ingen fortsatt flight i ANA.
 
Ankomst med TG C, och vidare med TG F så har inte jag fått pick-up trots flight samma dag.

När var det du åkte? För ett par veckor så blev jag mött med golfbil vid ankomst av SQ C och vidare med TG F, känns som Thai borde ha minst lika bra service när passageraren är bokad med TG C. Jag kanske hade tur eller så är det beroende på dagsform?
 
När var det du åkte? För ett par veckor så blev jag mött med golfbil vid ankomst av SQ C och vidare med TG F, känns som Thai borde ha minst lika bra service när passageraren är bokad med TG C. Jag kanske hade tur eller så är det beroende på dagsform?
Denna flight för drygt 8 månader sedan nu.
kan helt klart vara dagsform eller beroende på tid mellan flightsen?
Jag hade layover på 6tim tror jag..

Vet i alla fall att det är full service vid ankommande First.
 

Brandten

Medlem
@palmen läste i någon annan tråd att man måste flyga ut samma dag för att få tillgång till TG F lounge etc. Ditt flyg går ju på morgonen och jag kollar på evt BKK-CDG kl0005 som i praktiken också blir nästa dag. Vill ju inte torska hela grejen pga 5 min och bli hänvisad till någon skrallig C lounge.
 

NotRyan

Medlem
@palmen läste i någon annan tråd att man måste flyga ut samma dag för att få tillgång till TG F lounge etc. Ditt flyg går ju på morgonen och jag kollar på evt BKK-CDG kl0005 som i praktiken också blir nästa dag. Vill ju inte torska hela grejen pga 5 min och bli hänvisad till någon skrallig C lounge.
Man har tillgång till F-loungen även om flighten går den tiden, var inte orolig....
 

Cremant

Medlem
Nej, i april i år gick det absolut inte att få kroppsmassage, det är jag 100% säker på för jag ville ha det, men de sa att jag bara kunde välja mellan fot- eller axelmassage. Vidare är jag 90% säker på att jag fick en timmes massage.

Det kan ha varit så att man inte kunde erbjuda 60 min pga andra bokningar...
 

JensE

Medlem
@palmen läste i någon annan tråd att man måste flyga ut samma dag för att få tillgång till TG F lounge etc. Ditt flyg går ju på morgonen och jag kollar på evt BKK-CDG kl0005 som i praktiken också blir nästa dag. Vill ju inte torska hela grejen pga 5 min och bli hänvisad till någon skrallig C lounge.
Nja. Jag har ankommit med TG F typ sent på kvällen och sedan sovit på hotell under natten och fått access på morgonen efter (vilket assistenten som tog mig till immigration sa att jag skulle ha).
Dock så får man knata själv till gate.
 
Toppen