Senaste nytt

Bäst rutt till Singapore?

Majsan

Medlem
Hejsan! Jag har precis bokat min allra första awardresa! Jag och min ska åka till Singapore med Singapore airlines via Moskva. Eftersom min man är väldigt flygrädd kändes det som det enklaste valet men jag kan ändå inte låta bli att fundera om man skulle tagit någon annan rutt. Tjejen på bokningen sa att det är en a350, har läst på forumet att a380 är att föredra om man är två resenärer. Har ni någon annan rutt att rekommendera och varför i sånt fall? Kort flygtid är som sagt mycket viktigt för min man. Skulle ni behållt biljetterna eller ändrat? Tack på förhand
 

danielhog

Medlem
Om ni flyger i businessclass så är det riktiga longhaulsäten hela vägen vilket är skönare än om ni åker till Köpenhamn eller Frankfurt.
 

Alf

Medlem
Jag skulle föreslagit att resa från CPH eftersom man slipper stoppet i Moskva. På hemresan får man sova ostört längre.

Men är en av er flygrädd så lär man ändå inte sova särskilt bra. Då kan det nog vara bättre att ha samma flyg hela vägen från ARN och slippa ett mindre plan till CPH.

Sedan förstår jag inte varför A380 skulle vara bättre om man är två. Det är ju i stort sett samma konfigurering på kabinen på A350 och A380 i business när man sitter i de två mittstolarna.

Du gör nog rätt i att behålla bokningen från Stockholm.
 
Toppen