Bäst och billigast Premium Economy mellan Europa och NYC?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av simontemplar, 16 Februari 2012.

  1. SK flyger väl A330 eller B767 till EWR från Europa? Är mer sugen på A340 eller A380 om möjligt, men det är absolut inte någon dealbreaker. Pris och service/komfort ombord är det viktigaste.
     
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    SK kör A330 till USA. Skillnaden mot A340 är minimal imho, iaf på SK.

    Om du vill åka premium ekonomi ombord A380 på *A så vet jag inte riktigt vart du ska vända dig. Om SkyTeam är OK kan du ju kika hos AF, de har ju iaf A380 med PE.
     
  3. henrik l

    henrik l Medlem

    Ort:
    KVB
    Land:
    Sverige Sverige
    Har gjort lite efterforskningar nu. När det gäller hårvaran kan man få info på antingen Seat Guru eller Vornesitzen om mått och hur mycket sätet kan lutas bakåt. Generellt är det inte så stora skillander, men Air New Zeellands nya eco+ ser trevlig ut. Likaså BMI's, där jag vill minnas att det är deras gamla business-stolar som används i eco+.

    När det gäller British Airways så finns en ny version, men jag har aldrig lyckats pricka den:( Jämfört med SAS är enligt min åsikt hårdvaran ganska lik,men min vaga känsla (har bara flugit SAS eco+ en gång) är att maten är bättre på SAS. Ser vi till intjäning, enligt nuvarande tabell, ger en eco+ med SAS GOT-CPK-PVG 8700 poäng, tre resor t&r ordnar guldet på den nya nivån. Med British Airways, GOT-LHR-PVG ger 110 TP, tre resor t&r ordnar silver. Sedan är väl diskussionen vidöppen om vad man anser vara bäst: EBG eller BAEC-silver:D

    Oavsett vad man tycker är bäst är imho eco+ ett utmärkt alternativ när man jobbar i organisationer där business inte är att tänka på, men om kan ha lite framförhållning och hitta eco+ biljetter till bättre priser än halvsent bokade eco-biljetter, så sticker det inte i ögonen på någon och alla tjänar på det.
     
    Last edited: 17 Februari 2012
    1 person likes this.
  4. Tackar ödmjukast för era svar och förslag! :)
     
  5. henrik l

    henrik l Medlem

    Ort:
    KVB
    Land:
    Sverige Sverige
    Så min rekommendation till dig Simon T är, om du har möjlighet att flyga Eco+lite nu och då, att fundera på i vilket bolag som du vill skaffa din Elite-status och sedan köra på där. Vilket bolag jag lägger min röst på lär ju ha framgått lite här och var:D Men i slutändan handlar det ju om resemönster och var man bor.
     
    1 person likes this.
  6. Kör på BAEC då jag kommer att få en hel del TP och avios via Kanada resan som är bokad i April. Var inne på skaffa status hos *A först men kändes dumt då jag bor i södra Europa. Eco+ hos British Airways låter lockande, kan det bli en hel del TP, Silver hade varit något det :)
     
  7. PYRZ

    PYRZ Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Flög med British Airways till EWR via LHR T5 och blev uppgraderad till PE (eller WT+ som British Airways vill kalla det). Detta var första gången jag flög över atlanten med British Airways och det enda jag uppskattade med denna klass var att det var 2-4-2 seating och benutrymmet. Maten var ingen höjdare heller. AVOD systemet var också ett skämt med sina små skärmar med väldigt dåligt ljusstyrka. På väg tillbaka var skärmarna ännu mindre och de hade inte ens AVOD!

    OT: Undrar också hur de har lyckats med 2-4-2 seating även på business class. Såg inte så bekvämt ut...
     
  8. Svar till OT.

    Jag tyckte att British Airways Club World var helt OK produkt att sitta och ligga.
    Som Concorde förklarade tidigare i en annan tråd, stolarna är placerade ying-yang, så fanns det tillräckligt med plats.
     
  9. Homer

    Homer Medlem

    :rolleyes: För det första kostar SAS rejält mycket mer än British Airways, ibland nästan lika mycket som British Airways business.
    SAS rear aldrig British Airways rear ofta, som t.ex nu. Till NY kostar det 8745kr medan typiskt SAS pris verkar vara 14 576kr

    British Airways uppgraderade sin catering i november så att det är nästan samma som i CW, medan SAS kör samma mat
    som i ekonomi med någon liten skillnad, t.ex större sallad.

    British Airways håller på att byta ut sätena, på vilka rutter kan du se här
    Tracking New WT+ (World Traveller Plus) - FlyerTalk Forums

    WTP går att uppgradera till CW, och till/från NY kostar det bara 20.000 t.o.r. om man nöjer sig mig sträckan LHR-JFK/EWR ett riktigt klippt, har man inte tillräckligt med poäng är det t.o.m meningsfullt att köpa för att uppgradera, speciellt just nu när det är 25% bonus.(20.000 skulle kosta €312)

    köpa vanlig biljett med SAS och sedan uppgradera till Eko Extra på flygplatsen för 10k EuroBonus poäng är ju förvissa ett riktigt klipp, men det är ju stor risk att det inte går och du hamnar i boskapsklassen.
     
  10. henrik l

    henrik l Medlem

    Ort:
    KVB
    Land:
    Sverige Sverige
    Kan bara instämma i detta. Har provat gamla AY C och gamla Cathay Pacific C spm är helt OK,men British Airways's hårdvara i C är betydligt bekvämare.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×