Bäst och billigast Premium Economy mellan Europa och NYC?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av simontemplar, 16 Februari 2012.

1. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög PVG-LHR i december i en 777 som hade new first, men WT+ såg ut som den alltid har gjort under mina flygningar de tre senaste åren. Sen är väl min synpunkt att skillnaden mellan WT och WT+ beror på vilket håll man kommer ifrån:) Från club world eller WT. Personligen tycker jag att de där extra cm man får + att stolen går att luta mera gör en himmelsvid skillnad mot WT. Men jämför man med CW blir skillnaden mellan WT+ och WT ganska marginell.

2. Enligt British Airways ska man få tre-rätters som är hämtad från Club World kabinen (om jag förstått det hela rätt?). En sådan sak kan ju ge rätt mycket mervärde också, sen är det ju inte helt fel att kunna sträcka ut benen lite till. Speciellt när man åker 9-10 timmar.

3. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har nog +15 flighter i WT+ de senaste åren och det vete sjutton om maten kommer från CW. Det är 3 rätter till middag och två huvudrätter att välja på. Men när jag flög WT i somras var maten väldigt lik det som brukar serveras i WT+. Men den stora fördelen med WT+, jämfört med WT, som jag ser det, är att flygningen blir betydligt behagligare. Sedan ger det ju även betydligt mera TP, vilket inte är att förringa i sammanhanget:)

4. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OK, så det finns alltså ingen "ny" PE utan det jag sprang på då är fortfarande British Airways:s s.k. PE produkt? Den kändes mindre Premium än en vanlig nödutgångsplats i ekonomi. Tyckte skillnaden var marginell från UA:s s.k. Economy Plus som ju också bara innebär några få cm extra benutrymme. För en gångs skull ligger alltså SAS ljusår bättre till i sin produkt än British Airways?! En intressant överraskning för mig då många ju gärna sågar SAS rakt av jämfört British Airways, trots att SAS uppenbart i alla fall har stolar överlägsna British Airways i PE.

Kul att SAS är bra på något i alla fall! Synd att British Airways gör bort sig i WT+ när de är så pass bra i CW och First.

5. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Mycket bra sagt! Jag håller med dig att SAS ekonomi extra är bättre än Air France premium ekonomi. Håller också med om att första raden ska undvikas, man har mer benutrymme på de andra eftersom man där kan sträcka benen under sätet framför.

För att svara på orginalfrågan: Billigast men osäkrast blir nog att köpa vanlig biljett med SAS och sedan uppgradera med Optiontown.

1 person likes this.
  6. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har flugit både AF PE och business CDG-PEK, och där är skillnaderna inte så stora. PE-sätena kan ställas som business-sätena, men utan motorer så man får trycka på knappar och dra och mixtra. Mindre service och färre rätter förstås, men helt klart bättre än vad economy brukar vara.

7. HenrikT

HenrikT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med! SAS Y är inte alls dum!

8. Optiontown, bra idé! Då blir det att åka BCN - CPH - JFK antar jag?
    Vet dock ej hur det funkar att åka i samma allians från BCN till CPH då Spanair inte längre finns?

9. seat56f

seat56f Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS startar egen linje ARN-BCN från 25/3 om det är intressant (http://www.sas.se/erbjudanden/erbjudanden-/Nya-linjer/), kanske kan flyga BCN-ARN-EWR. Blir för övrigt EWR istf JFK oavsett från vilken SAS-hubb du flyger...

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har de inte shell-seats på den rutten? Det är en rätt stor skillnad skulle jag säga. Jag tycker inte man får samma känsla i dessa när man "lutar" (egentligen glider ner) dem.

Å andra sidan, vi brukar ju ha lite olika åsikt om vad som behövs för att det ska vara bekvämt ombord, så shell-seats kanske funkar bra för dig?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!