Senaste nytt

Bäst och billigast Premium Economy mellan Europa och NYC?

Vad säger ni som åkt en del, vad ger mest bang for the buck om man flyger i Premium Economy mellan Europa och New York?

Jag har kikat runt en del och tycker att AF har ett bra pris i deras A380 mellan BCN-CDG-JFK för runt $1300, men det lär säkert gå att hitta billigare.

Finns det bättre produkter än AF till bättre pris i denna klass? BA? LH? LX?
 

Concorde

Founding Member
har inte testat AF premium economy så kan inte uttala mig.
BA kostar just nu 8700SEK T/R i Premium Economy via LHR T5. Ungefär samma pris alltså. Jag skulle mycket hellre byta på T5 London än Charles de Gaulle... samt JFK Terminal 7 som BA använder på JFK är bra mycket bättre än T1 JFK där AF huserar samt du har en hel drös med bolag som skapar köer i immigration.
 
Last edited:
har inte testat AF premium economy så kan inte uttala mig.
BA kostar just nu 8700SEK T/R i Premium Economy via LHR T5. Ungefär samma pris alltså. Jag skulle mycket hellre byta på T5 London än Charles de Gaulle... samt JFK Terminal 7 som BA använder på JFK är bra mycket bättre än T1 JFK där AF huserar samt du har en hel drös med bolag som skapar köer i immigration.

Det finns många flygplatser jag hellre skulle byta på än CDG, tror tom. att BRR (Barra International Airport) är att föredra, trots att landningsbanorna med jämna mellanrum spolas bort, kan ändå inte bli sämre än CDG. ;)
 

agehall

Medlem
AFs premium economy är sissodär imho. Man har mer benutrymme och det är bredare plats mellan sätena. Stolarna har även eluttag. Om man får tag på dessa platser till vettiga priser är det en OK deal, men ofta är de på tok för dyra för att det ska vara värt det. Sedan får du ju dessutom förmånen att få en halvmara inkluderad i priset eftersom du antagligen behöver springa igenom halva CDG när du ska byta.

Ska jag vara helt ärlig, så tycker jag att SAS Y slår AF PE varje dag i veckan.

Om du ändå väljer AF PE, så tycker jag du ska välja ett säte vid gången i mittraden. De är bäst imho. Du vill troligen också undvika första raden då de är aningen smalare pga TVn och bordet som förvaras i armstöden.
 

Alx

Medlem
Någon som vet vilka flygplan och linjer som fortfarande kör med BA:s gamla Premium Economy? Antar att NYC bara körs med nya?

Jag påträffade den gamla PE mellan MCO-LGW i december 2011. Det var ju rena skämtet. Man fick verkligen anstränga sig för att se skillnaden mellan Premium och vanlig economy. Som jag förstått det är nya Premium betydligt bättre än det gamla skämtet?
 
Ser ingen nämna något om varken LH eller LX? Vet att speciellt sist nämnda ska vara mycket angenäma att flyga med, fast det kanske enbart gäller C och F kabin? LH verkar förresten inte ha PE när jag tittar efter, kanske är samma för LX då?
 

henrik l

Medlem
Ser ingen nämna något om varken LH eller LX? Vet att speciellt sist nämnda ska vara mycket angenäma att flyga med, fast det kanske enbart gäller C och F kabin? LH verkar förresten inte ha PE när jag tittar efter, kanske är samma för LX då?

Rätta mig om jag har fel, men bland de Europeiska bolagen är det väl bara BA, AF, SK, KLM, AZ, TK och Virign Atlantic som har premium economy. Den tyska siten Vornesitzen har listat bolag med eco+.

Så varken LH eller LX har eco+, vilket var en anledning till att jag hamnade hos BA.
 
Toppen