Senaste nytt

Bäst lounge i Frankfurt?

Kansai

Medlem
Måste fördriva några timmar i Frankfurt nu på förmiddagen. Vanligtvis går jag bara till närmsta lounge, men nu har jag rött många timmar och tänkte testa några olika (vad annars göra av tiden?).

Flyger inom Schengen, men tänkte testa någon non-Schengen (eftersom jag antar de är lite bättre?). Vilken/vilka rekommenderar ni? Flyger Lufthansa och har status som Frequent Flyer inom Miles and More
 

agehall

Medlem
Jag antar att du flyger business, eller? Jag hade nog tagit första bästa för jag tror inte det är någon enorm skillnad på deras business lounger.
 

Carlos

Medlem
Den där omgjorda First-loungen är en business lounge om jag inte minns fel. Och den är ju mindre och trevligare än de flesta större businesslounger
 

Brandten

Medlem
Halloj!

Gammal tråd men dumt att starta ny med samma fråga.

Några uppdateringar? Vet inte vart vi parkerar ännu men bästa loungen (flyger LH C) efterlyses.

Bästa = gärna utsikt över plattan.
 

palmen

Moderator
Halloj!

Gammal tråd men dumt att starta ny med samma fråga.

Några uppdateringar? Vet inte vart vi parkerar ännu men bästa loungen (flyger LH C) efterlyses.

Bästa = gärna utsikt över plattan.
Är väl gamla first loungen ute vid A26 (om jag kommer ihåg tätt) som är den bästa. Den har utsikt mot flygtrafik utanför i alla fall.
 

Hkungs

Medlem
Har även jag tid att fördriva i Frankfurt, ankommer i Terminal 1 från non-Schengen och avgår från Terminal 1 inom schengen. Har dock förstått att de "bättre" Priority pass loungerna finns i Terminal 2. om man tar skytrain mellan terminalerna behöver man böka med Immigration/security då? eller går det smidigt?
 
Toppen