Senaste nytt

Bäst hotellet, InterContinental eller Crowne Plaza Festival City i Dubai?

maba

Medlem
Vi tänkte ta våra tre sista nätter i Dubai på antingen Intercontinental eller Crowne Plaza i Festival City i sommar. Själv har jag bott på CP vid några tillfällen och tyckt att det varit helt ok. Nu undrar jag om någon bott på båda ställena och kan jämföra. Speciellt frukostarna är av intresse :)

Jag kommer inte att boka på IHGs hemsida, är platinum ambassador men tror inte jag kommer att ha någon fördel av det på CP. På IC kan vi ev. få en uppgradering av rum men jag kan inte tänka mig att vi får lounge access.
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Jag har bott på båda väldigt många ggr. Personligen tycker jag att CP är bäst pga priset. Det är svårt att motivera den mycket högre kostnaden på IC. CP DFC är nog ett av de bästa o fräschaste CP i världen. Som Plat Amb kommer du få en uppgradering till ett större rum, men inte Club. På CP får man alltid en uppgradering också. Bokar man billigaste får man alltid Creek video eller bättre. Frukosten är ganska likvärdig i kvalitet tycker jag, och hotellen ligger ju ihop så man delar ju poolområde.

Jag ska bo på IC om en vecka, men jag har bokat Club. Mest för jag är nybliven RA, så det är lite spännande att se vad man får.
 

Concorde

Founding Member
Väldigt enkelt: Om du har IC Royal Ambassador då tar man InterContinental. Men det har du inte förstår jag så valet är enkelt:
Annars är det CP som gäller, alltid. Hotellen sitter ihop och delar faciliteter. Rummen på CP håller mycket bra standard för pengarna. Se till att få Creek Side rum med utsikten, den är magisk.

Har bott på båda. Frukosten må vara dyrare på IC men den är värd varenda krona. Magisk. CP frukosten känns som mindre valuta för pengarna.

CP:
DSC_0133.jpg

DSC_0143.jpg

DSC_0146.jpg
 
Toppen