Senaste nytt

Bäst ölhak i New York

jerixon

Medlem
Rattle N Hum var bra även om jag gillade de "svårare" ölerna mer än sällskapet jag var där med!
Kan även tipsa om roliga Biergarten på Standard Hotel!
 
Ska till NY i Juni och har tittat lite på Untapped. Tyvärr missar jag Other Halfs ölfestival den 22/6 (Green City). Men jag tänkte besöka dessa bryggerier/barer:
  • Other Half Brewing
  • Evil Twin (om deras taproom hinner öppna)
  • Folksbier
  • Grimm Artisanal Ales
  • Coney Island
  • Five boroughs
  • Fifth hammer
  • Mikkeller Brewing NYC
  • Brooklyn
Något annat ställe man bör besöka?
 

Lauda 777

Medlem
Fools Gold NYC har ofta en fin taplist.

Other Half är grymt. Stökigt ställe om det är mycket folk men ölen är makalös. Köp med hem!

Kan också rekommendera en ölbutik som heter Good Beer. Har några små barbord och mycket bra sortiment för att köpa med.

Mikkeller är en rejäl resa med tunnelbana men har sjukt många bra tappar. Dock så visade dom Bull Fighting på skärmarna när vi var där sist, inget jag uppskattar.
 

Mimer

Medlem
Jag skulle inkludera SingleCut och Interboro också i bryggeriväg. Däremot... Var försiktig om du överväger ett besök på Bronx Brewery, ta besöket i dagsljus i sådana fall.

Var rädd när jag vandrade dit i skymningen, övervägde inte för en sekund att gå därifrån i mörkret, blev istället en dyr taxiresa.

Ölbarer, missa inte Blind Tiger på Bleecker Street. Återkommer om flera bra ölställen .
 

flybob

Medlem
Ska till NY i Juni och har tittat lite på Untapped. Tyvärr missar jag Other Halfs ölfestival den 22/6 (Green City). Men jag tänkte besöka dessa bryggerier/barer:
  • Other Half Brewing
  • Evil Twin (om deras taproom hinner öppna)
  • Folksbier
  • Grimm Artisanal Ales
  • Coney Island
  • Five boroughs
  • Fifth hammer
  • Mikkeller Brewing NYC
  • Brooklyn
Något annat ställe man bör besöka?

Interboro (Williamsburg) - Home — Interboro Spirits and Ales
Equilibrium (En bra bit utanför "stan") - VISIT US | Equilibrium Brewery
Lic Beer Project (Long Island) - LIC Beer Project
Sand City (Long Island) - http://www.sandcitybeer.com
 
Jag skulle inkludera SingleCut och Interboro också i bryggeriväg. Däremot... Var försiktig om du överväger ett besök på Bronx Brewery, ta besöket i dagsljus i sådana fall.

Var rädd när jag vandrade dit i skymningen, övervägde inte för en sekund att gå därifrån i mörkret, blev istället en dyr taxiresa.

Ölbarer, missa inte Blind Tiger på Bleecker Street. Återkommer om flera bra ölställen .

SingelCut är riktigt bra!
 

Mimer

Medlem
Ok... Lite mer om mina favoriter i New York.

Förutom att Evil Twin är på väg att öppna tap room, så sägs det ju även Sixpoint får igång sitt tap room till sommaren. Deras öl värd att prova oavsett vilket. För mig har båda resorna till Coney Island slutat i besvikelse, öppet enligt hemsidan, stängt i realiteten. Kan vara värt att kolla om de verkligen är öppna innan du sätter sig en timme på tunnelbanan.

Burp Castle. 2nd Avenue/7th Street. Trots namnet ett lågmält ställe, pratar du för högt får du reda på det... Mycket belgisk i tappar och på flaska om du tröttnar på den amerikanska ölen.

Barcade. Finns på flera ställen i New York, den vid St. Marks Place är väl mest lättillgänglig. 20 tappar, bra utbud av flaskor. Och framför allt, arkadspel från åttiotalet som man får spela på 25 cent rundan. Lätt att stanna där i timmar.

Tørst, Manhattan Avenue på Brooklyn. Helt enkelt enastående.

d.b.a 1st Avenue/3rd Street. Håller fortfarande men var bättre för några år sedan.

Whole Foods Houston Street om du istället vill köpa med dig öl till hotellet eller hem.

Blind Tiger har jag redan nämnt men det är också helt enkelt jättebra. Instämmer även om Pony Bar och kan nämna The Jeffrey som hyllades enormt av en kompis men där har jag inte varit själv.
 

marcello

Ny medlem
Ska till NY i Juni och har tittat lite på Untapped. Tyvärr missar jag Other Halfs ölfestival den 22/6 (Green City). Men jag tänkte besöka dessa bryggerier/barer:
  • Other Half Brewing
  • Evil Twin (om deras taproom hinner öppna)
  • Folksbier
  • Grimm Artisanal Ales
  • Coney Island
  • Five boroughs
  • Fifth hammer
  • Mikkeller Brewing NYC
  • Brooklyn
Något annat ställe man bör besöka?

Three's ligger väldigt när OH. Väl värt ett besök.
 
Toppen