Senaste nytt

Awardtravelr: ny frontend till ANA tool

Ubbe

Medlem
En fråga kring detta verktyg: går det att på något sätt se hur många platser som finns tillgängliga i resp. klass? Vad jag lyckats få fram är bara om det finns några platser, men ej hur många.
det beror ju på hur du söker.. Söker du efter tre F platser mellan ditt och datt så visas ju bara de fligther som har tre F awardplatser mellan ditt och datt. Förstod jag din fråga fel??
 

karho

Medlem
Nästa fråga: Om man ser platser i Awardtravelr, har spanat på F i A380 FRA-NRT med LH, betyder det att de finns tillgängliga för awardbiljett via EB-poäng? Eller kan de vara reserverade för M&M awardbiljetter? Avresa inom en vecka från idag ser tillgången väldigt god ut. (sen måste jag bara skrapa ihop sisådär 120.000poäng till, men det blir en senare fråga...)

mvh karho
 

rob74

Medlem
Nästa fråga: Om man ser platser i Awardtravelr, har spanat på F i A380 FRA-NRT med LH, betyder det att de finns tillgängliga för awardbiljett via EB-poäng? Eller kan de vara reserverade för M&M awardbiljetter? Avresa inom en vecka från idag ser tillgången väldigt god ut. (sen måste jag bara skrapa ihop sisådär 120.000poäng till, men det blir en senare fråga...)

mvh karho

Dubbelkolla med ANA.
Om du kan se First class award plats även där, är det sannolikt att du kan boka genom SAS EuroBonus också.

AHO har rätt (som vanligt)!

Tillgängligheten för M&M *G (SEN/HON) är vanligtvis väldigt god. Dock, för att sen denna tillgänglighet måste du vara LH*G. Kan ses antingen via KVS eller om du loggar in på ditt SEN/HON-konto.

Kikade på några datum någon vecka fram i tiden och hittar platser i LH F hos ANA.
Har man kort framförhållning så verkar det ju kunna gå att boka...
 

rob74

Medlem
LH släpper F award till partners tidigast 14 dagar före avgång.
PVG är just nu himmelriket för F award. Tre avgånger per dygn betyder 24 F seats om dagen och dagflighten med B747 har i regel alltid F awards tis-tor PVG-FRA.

Jo, det såg så ut när jag kollade de olika veckorna.
Synd att jag oftast inte kan resa med så kort varsel... Eller så får man vid tillfälle ta och chansa inför en ledig långhelg!
 

karho

Medlem
Har lekt med awardtravelr rätt många timmar nu. Fokus på att hitta F platser på A380 med LH. Har sökt på alla sju destinationer som LH kör A380 till, både i närtid dvs. närmsta 14 dagarna och längre fram, upp till 330 dagar.

Sammanfattningsvis verkar det, precis som A380*G säger ovan, att bortom 14 dagar är det helt kört. Inom 14 dagar finns det en del, och då främst 1-3 dagar from idag. Det verkar alltså gälla att kunna resa med väldigt kort varsel :)
 

karho

Medlem
Hej, nej det skiljer sig. Har sökt på 1 resp. 2 platser, såklart fler flighter som har 1 ledig plats än 2 st.

Nedan screenshot på sökresultat, sökningarna skedde igår (8 augusti):

sökning.png

Allt är F, A380 på LH. Sökt endast på utresa från FRA, alltså ej kollat returresa.
 
Toppen