Senaste nytt

Awardresa över Jul/nyår till varmt ställe

Grahnen

Medlem
Tjenare allesammans. Skulle behöva hjälp att få till en bonusresa på voucher som går ut sista januari. Hade tänkt åka på surf resa till Costa rica eller Sri lanka men inte hittat något. Hittat till BKK på utväg i business men inget hemåt. Öppna för förslag på de allra flesta varma ställena. Tack på förhand för hjälpen.
  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN eller UME
  2. Var är din destination? CMB, SJO, HKP, BKK eller annat trevlig ställe
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? Tänkt runt helgen 17-19 dec
  5. När vill/behöver du komma hem? Helst mellan 02-05 jan
  6. Hur länge vill du vara borta? runt 2 veckor
  7. Hur många personer som skall resa? 2 Vuxna
  8. I vilken kabinklass? Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance.
  10. Vad är din budget? (per person) 165 000 poäng med en amex voucher
  11. Vad är det viktigaste för dig? Att så mycket som möjligt är Business
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Spelar ingen roll
 

JacobGBG

Medlem
HKP blir nog tuff att lösa som slutdestination för award, jämfört med HNL.

Jag ser en del alternativ åter från BKK efter nyår med OS men de kräver alla en övernattning i Wien.
 

Senator

Moderator
Jag försökte leta vilken IATA-kod som är HKP men hittar inte den.

Jag har själv kollat en del både österut och västerut med avresa mellandagarna och hem lite senare än vad ni vill. Jag ser att resor med Air Canada via YUL och YYZ är relativt enkelt att hitta, sen går det att ta sig till Bogota (BOG) för t.ex. SJO. Jag har sökt via EuroBonus online och i så fall tänker att ringa in efter jag bygger ihop en rutt.

Colombo (CMB) är svårt eftersom det är resor via Indien som gäller om man inte hittar LOT via WAW. Jag hade kollat Swiss till DEL/BOM sen se om Air India har släppt nåt.

Cancun finns det en del från Calgary (YYC) eller Ottawa (YOW). Det kräver som oftast övernattning någonstans i Kanada (YUL/YYZ) eller i YYC/YOW både på ut och hemresa.

BKK har jag inte tittat så mycket på då vi skall dit i sept 22. Men kolla KUL eller SGN med Turkish. Det har varit relativt enkelt att hitta.
 

Grahnen

Medlem
HKP blir nog tuff att lösa som slutdestination för award, jämfört med HNL.

Jag ser en del alternativ åter från BKK efter nyår med OS men de kräver alla en övernattning i Wien.
Tack så mycket. Övernattning är inga problem. Ska kolla upp.

Jag försökte leta vilken IATA-kod som är HKP men hittar inte den.

Jag har själv kollat en del både österut och västerut med avresa mellandagarna och hem lite senare än vad ni vill. Jag ser att resor med Air Canada via YUL och YYZ är relativt enkelt att hitta, sen går det att ta sig till Bogota (BOG) för t.ex. SJO. Jag har sökt via EuroBonus online och i så fall tänker att ringa in efter jag bygger ihop en rutt.

Colombo (CMB) är svårt eftersom det är resor via Indien som gäller om man inte hittar LOT via WAW. Jag hade kollat Swiss till DEL/BOM sen se om Air India har släppt nåt.

Cancun finns det en del från Calgary (YYC) eller Ottawa (YOW). Det kräver som oftast övernattning någonstans i Kanada (YUL/YYZ) eller i YYC/YOW både på ut och hemresa.

BKK har jag inte tittat så mycket på då vi skall dit i sept 22. Men kolla KUL eller SGN med Turkish. Det har varit relativt enkelt att hitta.

Smög in sen ett P iställer för T :( Tack så mycket för hjälpen. Då vet jag att det finns biljetter ute och får leta ännu bättre bara för hitta. Får ta varje segment och leta ihop något.
 
Toppen