Senaste nytt

Awardplatser till Buenos Aires, tillgänglighet på Lufthansa?

Senator

Moderator
TK släpper rätt många bonusplatser till Buenos Aires. Hade nog hellre flugit med dem än Lufthansas mediokra Business.

@Jonas C Jag flög LH C till Sao Paulo och hem från Rio de Janeiro. Mycket trevlig
upplevelse med deras nya Businessstolar. Har inte provat TK på riktig long-haul men
deras Business har inte imponerat, vare sig servicemässigt eller hårdvarumässigt på
de sträckor jag testat från Istanbul (Stockholm, Beirut, Astana och Kabul).

Frågan är vad är mediokert? Vart befinner sig enkla kundfokuserade åtaganden som konversation, engagemang, leenden, samt skapa en känsla av att du som kund blir i omhändertagen av personalen ombord på skalan?

Ingen tvekan om att Turkish har top notch hårdvara och bra mat&vin. Men vad hjälper det när tjänsteleverans alltid lämnar bitter eftersmak som den har gjort 20 av 20 gånger i affärsklass för mig?

Lufthansa affärsklass är kanske inte världens roligaste bolag att åka med. Nya hårdvaran ser väl ok ut, och den nya restaurangstyle tjänsteleveransen skall bli kul att testa vid nåt tillfälle. Men jag hade inte åkt omvägen via IST för en bitter eftersmak..

The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten” – Benjamin Franklin .
 

chazzie

Medlem
Nu funkar väl Uniteds hemsida, men varför vill du inte själv skaffa ett jättebra verktyg som är gratis?

Uniteds hemsida fungerar ypperligt! Kan tillägga att jag sökte på Arlanda - Buenos Aires senast igår för en bonusresa i februari och då fanns det faktiskt väldigt dåligt med tillgång, men det kanske är en destination man måste söka ~330 dagar innan?
 

varva77

Medlem
Uniteds hemsida fungerar ypperligt! Kan tillägga att jag sökte på Arlanda - Buenos Aires senast igår för en bonusresa i februari och då fanns det faktiskt väldigt dåligt med tillgång, men det kanske är en destination man måste söka ~330 dagar innan?
Mycket bra med tjänst måste jag säga!
Tittade snabbt ARN-EZE och det var ingen kul läsning, totalt fanns det 5 dagar med business närmaste 8 mån varav ingen med LH. Kan ju inte boka de datum jag vill åka än i vilket fall så får väl bevaka och hoppas på det bästa.
 

agehall

Medlem
Ja, det är ett krav. Det kan dock vara smart att ha ett konto för att kunna verifiera från en källa till om det finns plats eller inte.
 

Jonas C

Medlem
Inte nog med det, en stop på Sao Paulo också.
Även om hårdvaran och mjukvaran av Turkish Airlines Business class kan vara en aning bättre än Lufthansa Business class, kan det inte vara värt för så mycket omväg och tid.
Jag ser det mest som en möjlighet att maximera ombordupplevelsen med lång flygning på dagtid. Men Lufthansas redeye till Buenos Aires är nog bekvämare tidsmässigt, så det är nog upp till ens preferenser :)
 
Toppen