Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

Brandten

Medlem
Hur går det med Awardfares egentligen?
Har försökt leta biljetter i veckor nu till olika destinationer och Tallinn hittade i princip inga platser som visades i Awardfares.
 
Hur går det med Awardfares egentligen?
Har försökt leta biljetter i veckor nu till olika destinationer och Tallinn hittade i princip inga platser som visades i Awardfares.
Intressant. Gällde det specifika rutter? Kan det vara så att Awardfares hittar tillgänglighet på legs som hos Tallin är låsta till en viss anslutning-destination (married segments)?

Ping @pqvst
 

Canadien

Medlem
Intressant. Gällde det specifika rutter? Kan det vara så att Awardfares hittar tillgänglighet på legs som hos Tallin är låsta till en viss anslutning-destination (married segments)?

Ping @pqvst
Awardfares använder väl United som källa, så inte helt oväntat att den kan hitta saker som inte Eurobonus kan boka. Men om det börjat bli sämre korrellation mellan United / Eurobonus tillgänglighet så är det ju intressant att få mer info kring.
 

pqvst

Medlem
Hur går det med Awardfares egentligen?
Har försökt leta biljetter i veckor nu till olika destinationer och Tallinn hittade i princip inga platser som visades i Awardfares.

Intressant. Minns du hur gamla resultaten var som du ringde och frågade om ("Found" kolumnen)? Har du några exempel på rutter och kabinklass som du ringde och frågade om?
 

Brandten

Medlem
Minns inte hur gamla resultaten var då vi sökte väldigt många olika men jag TROR 9h.

2 platser i business som inte Tallinn kunde se (fanns på United)
TG954 BKK OSL 2019-03-02 00:20 2019-03-02 06:50

2 platser i business som Tallinn inte kunde se (fanns inte på United)
SQ317 LHR SIN 2019-02-22 10:55 2019-02-23 07:50

The other way around...
1 plats i business 10/12 på LX1577 & LX1254 fanns på United, inte på Awardfares och Tallinn såg biljetten men kunde inte boka åt mig pga married segments (hennes ord, jag vet inte vad det betyder).
 

Capa

Medlem
Rutterna som hämtad automatiskt är 90 dagar. Men du kan göra egna sökningar längre fram i tiden.

Genom att trycka på "browse" och sedan fylla i till/från, tidsintervall etc? Får det inte att funka. Bara vissa sträckor. Söker jag tex CDG-BKK (First) får jag inte upp någonting mer än 3 mån fram. Samma med SYD-BKK till exempel. United visar massa tillgänglighet. Vad gör jag för fel?
 
Genom att trycka på "browse" och sedan fylla i till/från, tidsintervall etc? Får det inte att funka. Bara vissa sträckor. Söker jag tex CDG-BKK (First) får jag inte upp någonting mer än 3 mån fram. Samma med SYD-BKK till exempel. United visar massa tillgänglighet. Vad gör jag för fel?
Du får klicka på sökikonen (förstoringsglaset) på varje dag du vill göra en sökning.
 
Genom att trycka på "browse" och sedan fylla i till/från, tidsintervall etc? Får det inte att funka. Bara vissa sträckor. Söker jag tex CDG-BKK (First) får jag inte upp någonting mer än 3 mån fram. Samma med SYD-BKK till exempel. United visar massa tillgänglighet. Vad gör jag för fel?
Läs första sidan, där står ju en del...
Med "Custom Searches" kan du välja en valfri rutt och söka den upp till 365 dagar fram. T.ex.
1. Origin: HND, Destination: HAN
2. Depart Earliest: 2019-04-01
3. Klicka på förstoringsglas ikonen för att på börja sökningar (max 7 aktiva i taget)

Även om man bara kan söka dag för dag så brukar det gå väldigt snabbt, speciellt om där är lite tillgänglighet.

Visa bifogad bild 77936
Om där e lite tillgänglighet så brukar det markeras med "X" efter bara en sökning, t.ex:

Visa bifogad bild 77937
 
Toppen