Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

Matore

Medlem
Jag har bara upplevt att vissa på vanliga sas supporten trott att Business är First.

Haft flertalet agenter som sagt att de funnits first på. Asiana, Turkish airways och en sa att de fanns på LH men efter att jag ifrågasatte så rättade personen sig och sitt påstående!

Så finns en del tomtar hos sas vanliga support! :(
Mitt senaste samtal med SAS där jag undrade om tillgång i First till Bogota. Agenten frågar mig då;
- Vet du vad det är för kod på Bogota?
Nästa fråga blir ännu roligare;
- Vet du vilken bokningsklass det är?
Jag; - Ja leta efter bokstaven O. Gärna med en siffra direkt efter som är allt annat än en nolla.
- Ah tack. Du... vad betyder i2?
Ridå
 
Mitt senaste samtal med SAS där jag undrade om tillgång i First till Bogota. Agenten frågar mig då;
- Vet du vad det är för kod på Bogota?
Nästa fråga blir ännu roligare;
- Vet du vilken bokningsklass det är?
Jag; - Ja leta efter bokstaven O. Gärna med en siffra direkt efter som är allt annat än en nolla.
- Ah tack. Du... vad betyder i2?
Ridå
Hahaha ibland är dem gulliga.

Hade också en sköning idag.
J (jag) A (agent)

J: Hej jag skulle vilja kolla hur ni har de med Eurobonus awardplatser på lufthansa i First class.
A: det kan du göra på, vår hemsida!
J: nej tyvärr bara business.
A: djup suck... Vad är din säkerhetskod?
J: Vadå kod? Jag vill bara kolla om ni har tillgänglighet. Då behöver du ingen kod!
A: Jo annars vet jag ju inte vem du är, och du kan då boka i någonannans namn.
J: fast vi, ska bara kolla tillgänglighet i First!
A: då kan du göra de på vår hemsida själv. Är det inget annat jag kan hjälpa dig med får jag önska dig en trevlig dag.
J: skämtar du med mig!?
A: nej? Suckar... Hejdå!

Helt stum. Synd nog kommer jag inte ihåg hans namn!! :(
 

Brandten

Medlem
Hahaha ibland är dem gulliga.

Hade också en sköning idag.
J (jag) A (agent)

J: Hej jag skulle vilja kolla hur ni har de med Eurobonus awardplatser på lufthansa i First class.
A: det kan du göra på, vår hemsida!
J: nej tyvärr bara business.
A: djup suck... Vad är din säkerhetskod?
J: Vadå kod? Jag vill bara kolla om ni har tillgänglighet. Då behöver du ingen kod!
A: Jo annars vet jag ju inte vem du är, och du kan då boka i någonannans namn.
J: fast vi, ska bara kolla tillgänglighet i First!
A: då kan du göra de på vår hemsida själv. Är det inget annat jag kan hjälpa dig med får jag önska dig en trevlig dag.
J: skämtar du med mig!?
A: nej? Suckar... Hejdå!

Helt stum. Synd nog kommer jag inte ihåg hans namn!! :(
Om det var en han så låter det som samma person som jag pratade med i somras när jag skulle på ölträff i Bangkok. Blev HUACA varje gång han svarade.
 

pqvst

Medlem
Hahaha ibland är dem gulliga.

Hade också en sköning idag.
J (jag) A (agent)

J: Hej jag skulle vilja kolla hur ni har de med Eurobonus awardplatser på lufthansa i First class.
A: det kan du göra på, vår hemsida!
J: nej tyvärr bara business.
A: djup suck... Vad är din säkerhetskod?
J: Vadå kod? Jag vill bara kolla om ni har tillgänglighet. Då behöver du ingen kod!
A: Jo annars vet jag ju inte vem du är, och du kan då boka i någonannans namn.
J: fast vi, ska bara kolla tillgänglighet i First!
A: då kan du göra de på vår hemsida själv. Är det inget annat jag kan hjälpa dig med får jag önska dig en trevlig dag.
J: skämtar du med mig!?
A: nej? Suckar... Hejdå!

Helt stum. Synd nog kommer jag inte ihåg hans namn!! :(

Ojojoj :eek:o_O
 

Rebel

Medlem
Är det bara jag som inte får awardsfares att fungera. Jag har letat resor till amerikanska västkusten i november 2020.
Sista månaden har det inte funnits ngt i business. Varken om jag letar direkt till ngn flygplats tex LAX, SFO eller YVR.
Jag har inte tänkt eller sök mera, men ikväll titta jag på united och det finns massor med resor.
Men fortfarande inget på awardsfares.com

Är det bortkastade pengar ???
 

palmen

Moderator
Är det bara jag som inte får awardsfares att fungera. Jag har letat resor till amerikanska västkusten i november 2020.
Sista månaden har det inte funnits ngt i business. Varken om jag letar direkt till ngn flygplats tex LAX, SFO eller YVR.
Jag har inte tänkt eller sök mera, men ikväll titta jag på united och det finns massor med resor.
Men fortfarande inget på awardsfares.com

Är det bortkastade pengar ???
Har du guldkongo? Nu har jag själv inte använt sidan men finns många som ställt liknande frågor i denna tråd och fått till svar att man ska trycka på något förstoringsglas för att göra ny sökning och inte bara titta på de cachade sökningarna. Någon som har bättre koll på hur det fungerar kan säkert förklara
 

squeezen

Medlem
Är det bara jag som inte får awardsfares att fungera. Jag har letat resor till amerikanska västkusten i november 2020.
Sista månaden har det inte funnits ngt i business. Varken om jag letar direkt till ngn flygplats tex LAX, SFO eller YVR.
Jag har inte tänkt eller sök mera, men ikväll titta jag på united och det finns massor med resor.
Men fortfarande inget på awardsfares.com

Är det bortkastade pengar ???
Om du som @palmen säger testar söka med att klicka på förstoringsglaset så gör du en färsk sökning på angiven rutt. Dock kan inte awardfares söka tex GOT-SFO utan endast ben för ben, det kanske kan va problemet. Om du kan ge lite mer specifik info om rutt och datum kan jag testkolla.

kikade lite snabbt från franfurt, london och zurich till SFO och YVR i november och där fanns iaf inga lagrade resultat på de rutterna så om ingen sökt fram deM hittar du dem inte utan att själv göra sökningen (med betalkonto).

Jag skulle säga att awardfares är motsatsen till bortkastad. Snarare än en grym investering i möjligheter att boka bonusresor.
 

squeezen

Medlem
Hur får jag fram förstoringsglaset ??? jag har billigaste köp konto, är det guld ???
jag har sökt både på zon och flygplats till flygplats @squeezen
vilket datum söker du där du hittar i Uniteds verktyg men inte awardfares? Var specifik i rutt och datum så ska jag kolla.
Skärmavbild 2020-01-06 kl. 10.24.00.png

Här ser du ovan varje datum förstoringsglaset. om man "svävar" över ett datum med musen på datorn så kan man se när senast en sökning är gjord, eller om ens något finns lagrat. det urval jag ovan gjort är det aldrig sökt tex.
 
Toppen