Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

aruba1

Medlem
Kan rapportera att check availability (refresh knappen) förefaller funka mer eller mindre online. Såg två platser i First mellan HND-FRA. Ringde SAS som bokade om min 2-4-1 bokning. Direkt efter samtalet tryckte jag refresh och båda platserna var borta. Kontentan är väl att de kör direkt på inventoryt. Kan det vara så?
 
Kan rapportera att check availability (refresh knappen) förefaller funka mer eller mindre online. Såg två platser i First mellan HND-FRA. Ringde SAS som bokade om min 2-4-1 bokning. Direkt efter samtalet tryckte jag refresh och båda platserna var borta. Kontentan är väl att de kör direkt på inventoryt. Kan det vara så?
Som konstaterat så tar den väll info från United. Sas har inte släppt något ställe där man kan hämta info om first till just EB.
Så tar du två platser som finns för United och sas så försvinner dom.

När du gör en manuell sök så uppdaterar den sig mot det som finns just nu. Det som ev står innan är sånt som den hittat vid tidigare sökningar och sparat
 

aruba1

Medlem
Som konstaterat så tar den väll info från United. Sas har inte släppt något ställe där man kan hämta info om first till just EB.
Så tar du två platser som finns för United och sas så försvinner dom.

När du gör en manuell sök så uppdaterar den sig mot det som finns just nu. Det som ev står innan är sånt som den hittat vid tidigare sökningar och sparat
Hur menar du att att SAS är med i den manuella Refresh’en av en enskild flight?

Nu handlade detta om LH 0717 och precis som du skriver så inhämtas info troligen från United och United i så fall från Lufthansas inventory?
Edit: du kanske menar tillgänglighet för SAS Eurobonus?
 

pqvst

Medlem
Kan rapportera att check availability (refresh knappen) förefaller funka mer eller mindre online. Såg två platser i First mellan HND-FRA. Ringde SAS som bokade om min 2-4-1 bokning. Direkt efter samtalet tryckte jag refresh och båda platserna var borta. Kontentan är väl att de kör direkt på inventoryt. Kan det vara så?

Data hämtas från lite olika källor och sammanfattas för att visa "bästa" datan för en viss flight. Rent generellt så bör datan stämma väldigt bra mot tillgänglighet för SAS Eurobonus.

Med "AwardFares Gold" är det alltid bra att refresh:a innan man bokar för att se så platserna faktiskt fortfarande finns. Men man kan ju alltid ringa och prova ivfsh eftersom det finns undantag och man kan ha tur ibland.
 
Jag signade just upp för en prenumeration, de verkar göra ett bra jobb så jag stödjer gärna.

Någon som vet om den har eller kommer att få stöd för att hitta Singapore F CPH-SIN?
Problemet här tror jag är att bara sas centralt själv kan se detta. Finns inget annat system som är publikt som visar detta idag. Därav kan systemet inte hitta/hämta info om dessa biljetter.
Troligen när sas släpper first platser i sitt nya program kommer dom kunna införa denna i info i programmet.
 
Jag signade just upp för en prenumeration, de verkar göra ett bra jobb så jag stödjer gärna.

Någon som vet om den har eller kommer att få stöd för att hitta Singapore F CPH-SIN?

Hittar den inte SQ F när du söker manuellt?

Lite trist att man bara kan göra 100 manuella sökningar per dag, men antar att det blir för mycket trafik annars. När man söker på egna rutter så är varje klicka på ett datum en sökning, så ska man kolla igenom en lånad får ju 30 sökningar bara till det. Begränsar användningen enormt.
 
Jag har några idéer men det är lite knepigt :/
Jag suger tyvärr på att koda så kan inte annat än att ev hjälpa till med bullar eller "cookies", verkliga då... :D

Hittar den inte SQ F när du söker manuellt?

Lite trist att man bara kan göra 100 manuella sökningar per dag, men antar att det blir för mycket trafik annars. När man söker på egna rutter så är varje klicka på ett datum en sökning, så ska man kolla igenom en lånad får ju 30 sökningar bara till det. Begränsar användningen enormt.

SQ F CPH-SIN alt SIN-CPH med eurobonus finns ju inte tillgängligt i något publikt system så hur ska programmet kunna hitta dom platserna.
Tror inte SAS/EB ät villiga att släppa in andra i deras centrala system.

Hur mycket behöver du söka per dag o_O
 
Toppen