Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

Capa

Medlem
Jo precis, det jag menar är att awardfares som använder mest United i sina sökningar inte kommer visa dessa, utan man får kika i SAS egna verktyg om man vill vara riktigt tidigt ute. Speciellt vid storhelger som Jul så tar platserna slut innan de 330 dagarna så då är man för sent ute om man bara kikar på awardfares eller United

Visar SAS egen sida tillgängligheten när den faktiskt släpps till Eurobonus? Alltså för SQ vid släpp (355), för Thai vid släpp (337), för SAS vid släpp (339) osv? Ingen av de andra systemen verkar visa detta?
 

palmen

Moderator
Visar SAS egen sida tillgängligheten när den faktiskt släpps till Eurobonus? Alltså för SQ vid släpp (355), för Thai vid släpp (337), för SAS vid släpp (339) osv? Ingen av de andra systemen verkar visa detta?
Om jag kommer ihåg rätt kan man på Uniteds sida inte söka mer än 330 dagar fram i tiden. Troligtvis där ifrån den spärren kommer.
Går man istället in i Expertflyer så kan man söka ett år fram om man vill och kan därmed se platser längre fram i tiden mot vad United och Awardfares visar.

Det betyder ju dock inte att biljetterna inte har släppts ännu. Kan Tallinn se biljetterna så är de onekligen släppta men att andra gränssnitt på nätet inte visar dom ännu.
 

Canadien

Medlem
Visar SAS egen sida tillgängligheten när den faktiskt släpps till Eurobonus? Alltså för SQ vid släpp (355), för Thai vid släpp (337), för SAS vid släpp (339) osv? Ingen av de andra systemen verkar visa detta?
Ja, jag har bokat både SQ, LH, LX och TG ett par veckor innan de syntes på United, när de syns i SAS egna verktyg så går de oftast att boka via Tallinn
 

Canadien

Medlem
Vore kul med lite statistik på vilka sträckor som visat flest F Awards senaste året. Främst Lufthansa men även ANA vore kul att se något slags statistik över.

Tänker att man räknar nya platser som öppnas varje dag.
Ping @pqvst
 

kander

Medlem
Jag får 502-fel när jag försöker logga in på awardfares.com... Lyckas komma åt förstasidan då och då men inte logga in. Har provat rensa cache/cookies och olika webbläsare/enheter. Någon annan?
 

Maja

Medlem
Om jag kommer ihåg rätt kan man på Uniteds sida inte söka mer än 330 dagar fram i tiden. Troligtvis där ifrån den spärren kommer.
Går man istället in i Expertflyer så kan man söka ett år fram om man vill och kan därmed se platser längre fram i tiden mot vad United och Awardfares visar.

Det betyder ju dock inte att biljetterna inte har släppts ännu. Kan Tallinn se biljetterna så är de onekligen släppta men att andra gränssnitt på nätet inte visar dom ännu.
Är på jakt efter såväl biljetter med SQ och TG framöver, så då är det ett betalkonto hos Expertflyer jag bör sikta på för att ha bäst möjlighet att se snabbt när biljetter släpps?
 

pqvst

Medlem
@Tonton @Capa @Canadien @Andreas Ekman @palmen @Maja

Vi jobbar kontinuerligt på att hitta bästa datan. Just nu går det definitivt att hitta awards >330 dagar med AwardFares. Jag testade precis och kunde bl.a. se:

- CDG-BKK, TG, ~340 dagar fram
- CPH-FRA, LH, ~360 dagar fram
- SIN-CGK, SQ, ~356 dagar fram

Jag kan tyvärr inte svara på om dessa faktiskt går att boka genom SAS. Men de finns i AwardFares iaf :)
 
Toppen