Senaste nytt

Avtalspriser på flygresor

R

rstenelo

Guest
Samtliga svenska universitet och högskolor syftar jag på - som alla följer det statliga avtalet
 

Agö

Medlem
Tar mig friheten att klippa in SAS rabatter i "affärsklass" i Europa.

upload_2015-8-21_0-22-10.png


Och här är SAS rabatter på Nordamerika från Stockholm.

upload_2015-8-21_0-28-49.png
 
Last edited:

Alf

Medlem
Ja, vilken myndighet är det ni menar? Har de upphandlat själva, eller anslutit sig till något? Men avtalen är nog offentliga. Bara att ta reda på vilket avtal ni är nyfikna på och läsa på.

Själv har jag omfattats av Försvarsmaktens avtal som troligen är det största och jag har aldrig hittat något som har varit något extra förmånligt i det avtalet mer än priserna. Tvärtom så försvinner ofta en del förmåer som man får om man skaffar sina biljetter själv.
 

Johan Hbg

Medlem
Själv har jag omfattats av Försvarsmaktens avtal som troligen är det största och jag har aldrig hittat något som har varit något extra förmånligt i det avtalet mer än priserna. Tvärtom så försvinner ofta en del förmåer som man får om man skaffar sina biljetter själv.
På mitt förra företag var där ett avtal med SAS att vi fick lounge om vi flög economy extra, vilket inte ingick på den tiden.
 

Valley

Medlem
Tar mig friheten att klippa in SAS rabatter i "affärsklass" i Europa.

Visa bifogad bild 40317

Och här är SAS rabatter på Nordamerika från Stockholm.

Visa bifogad bild 40318


I min värld ser det inte ut som så värst bra rabatter.
I tidigare liv gavs 75% rabatt i Economy hos vissa bolag (dock kunde i princip enbart platschef och högre nyttja dem vid affärsresor). Å andra sidan fanns nästan inte ens begreppet lågprisbolag på sätt som är nu. Så det kanske jämnar ut sig
 

Agö

Medlem
I min värld ser det inte ut som så värst bra rabatter.
I tidigare liv gavs 75% rabatt i Economy hos vissa bolag (dock kunde i princip enbart platschef och högre nyttja dem vid affärsresor). Å andra sidan fanns nästan inte ens begreppet lågprisbolag på sätt som är nu. Så det kanske jämnar ut sig
Tja, det är ju upphandlat så utgår ifrån att det är vad marknaden tycker är rimligt. Mellan 20-30 % i affärsklass till Nordamerika är väl OK. Men visst, British Airways till Sydamerika är ju något bättre.

upload_2015-8-21_15-43-5.png
 
Toppen