Senaste nytt

Avis Preferred

Swedestar

Medlem
Har inte haft koll på min status och inte hyrt en bil från dem sedan 10k-kampanjen i början av förra året. Tror jag borde ha blivit nedgraderad i juni -20 men fick mail i augusti om att de förlängt min status till juni -21.
 

intuition

Medlem
Jag använde eurobonus-länken för att signa upp och få President's club baserat på mitt EBD. Kör igenom hela registreringen (dvs kreditkort, körkort mm som krävs för "Preferred"). Efter registreing ser jag att mitt EBD-nummer är reggat men "lojalitetsnivå" är Preferred. Jag antar att det där borde stå Presiden't circle, eller?
Skärmavbild 2021-09-30 kl. 09.15.57.png


Är det en manuell uppgradering de gör och vet någon ungefär hur lång tid det tar?
 

Homer

Medlem
Jag använde eurobonus-länken för att signa upp och få President's club baserat på mitt EBD. Kör igenom hela registreringen (dvs kreditkort, körkort mm som krävs för "Preferred"). Efter registreing ser jag att mitt EBD-nummer är reggat men "lojalitetsnivå" är Preferred. Jag antar att det där borde stå Presiden't circle, eller?
Visa bifogad bild 121770

Är det en manuell uppgradering de gör och vet någon ungefär hur lång tid det tar?


Vet inte hur det är nu men det fungerade inget vidare tidigare.
De som hanterar Preferred kontona: database.se@bsc.avis-europe.com
det går att ringa, har inget direktnummer men växeln kan koppla (om de känner för det)
Status hos SAS ger status hos Avis | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

intuition

Medlem
Faktum är att det hela fungerade av sig själv efter någon dag.

Efter att jag reggat kontot via SAS-länken tittade jag på mitt digitala medlemskort. Fick felmeddelande om att det inte kunde visas förrän 24h efter registrering. Glömde bort att kolla på någon dag och nu är kontot faktiskt uppgraderat till President's club.
 
Jag har problem på AVIS sida med mitt Eurobonusnummer, FTN. Det står att man bara ska ange nummret men jag gissar att det är nåt djungeltrick med formatet.Nån som vet nåt trick
 

Wipe75

Medlem
Är det någon "skillnad" att hyra via Avis.com resp Avis.se, Förutom priserna? Skiljer väldigt mycket på en 3 dagars hyra i Florida.
 

Wipe75

Medlem
Ja, läs nog vilka försäkringar som ingår eller kostar extra. Tänk igenom vad du har och vad du behöver.

Det finns goda anledningar till de skillnaderna.
Det som ingår i Avis.com är:
upload_2021-12-8_9-34-54.png


Amex täcker ju iofs också CDW:
upload_2021-12-8_9-37-21.png

Så borde ju räcka..
 

Attachments

  • upload_2021-12-8_9-34-9.png
    upload_2021-12-8_9-34-9.png
    84,8 KB · Visningar: 84
Toppen