Senaste nytt

Avis Preferred

agehall

Medlem
fungerar utmärkt med kundtjänst i Sverige vet jag av erfarenhet
Och jag vet av erfarenhet att det inte går.

Det lokala kontoret ska fylla i något formulär och skicka in för att det ska bli rätt och det är där det verkar strula. Jag tycker det är fullt rimligt att Avis centralt ska hantera detta, men det tvärvägrade de att göra i mitt fall, så det var bara att bege sig till stationen och lösa det.
 

DavveP

Medlem
Hej! Jag har just blivit medlem och genomfört några tidigare hyror hos Avis i år. Kan jag efterregistrera dessa på något vis?
 
Hej! Jag har just blivit medlem och genomfört några tidigare hyror hos Avis i år. Kan jag efterregistrera dessa på något vis?
Ja, har du loggat in på din sida på Avis?
Det är nästan det första du ser där.
upload_2018-8-2_11-5-37.png
 

DavveP

Medlem
Hej! Tack, tyvärr ser inte min bild ut så, just efterregistrering saknas. Jag pratade med Avis och det kan dröja ett tag. Registerade mig för 30 minuter sen. Kundservice kunde inte ännu heller se min profil.
 
Det är synd att Avis i Stockholm verkar vara konstant överbelastade. Det känns inte som att man får ut så mycket av sin President's Club. Har fått 2 riktigt bra uppgraderingar (klass C till volvo S90) men det var innan jag blev President's Club. Har aldrig fått dubbeluppgradering sedan jag blev President's Club.

Om jag förstår det rätt är samtliga kontor i Stockholms Län förutom Arlanda i samma bilpool så det ska inte spela någon större roll vart man lägger sin bokning heller.
 
Det är synd att Avis i Stockholm verkar vara konstant överbelastade. Det känns inte som att man får ut så mycket av sin President's Club. Har fått 2 riktigt bra uppgraderingar (klass C till volvo S90) men det var innan jag blev President's Club. Har aldrig fått dubbeluppgradering sedan jag blev President's Club.

Om jag förstår det rätt är samtliga kontor i Stockholms Län förutom Arlanda i samma bilpool så det ska inte spela någon större roll vart man lägger sin bokning heller.

Just nu när EXTREMT många har bokat pga Avis EB kampanjer förut så är det nog väldigt svårt att tillgodose alla som ev är berättigad till en uppgradering. Finns ju en anledning att man självmant från Avis kontoren frågar dom som dom ser har en EB bokning om dom behöver bilen.
Många av dom som har dessa EB bokningar hämtar sina bilar medans vissa inte gör det.
Skulle alla som har EB bokningar hämta sina bilar skulle det garanterat bli chaos och många skulle inte ens få C klass utan lägre.
Detta såg vi ganska tidigt i första kampanjen när alla var tvungna att hämta ut sina bilar.

Så självklart påverkar detta hela läget för alla bokningar, med eller utan EB kampanj
 
Det är synd att Avis i Stockholm verkar vara konstant överbelastade. Det känns inte som att man får ut så mycket av sin President's Club. Har fått 2 riktigt bra uppgraderingar (klass C till volvo S90) men det var innan jag blev President's Club. Har aldrig fått dubbeluppgradering sedan jag blev President's Club.

Om jag förstår det rätt är samtliga kontor i Stockholms Län förutom Arlanda i samma bilpool så det ska inte spela någon större roll vart man lägger sin bokning heller.

Då måste du ha otur. Jag får en S90 75 procent av hyrorna, när jag har bokat c-klass, på Klarabergsviadukten. Alla andra gånger de senaste fyra åren utom en har jag fått dubbel uppgradering.
 

Krotan

Medlem
Då måste du ha otur. Jag får en S90 75 procent av hyrorna, när jag har bokat c-klass, på Klarabergsviadukten. Alla andra gånger de senaste fyra åren utom en har jag fått dubbel uppgradering.

Samma för min del utom just under några helger nu i sommar när dom haft det tufft med bilar då alla i högre klass redan varit bokade direkt av kunder som faktiskt betalat för de klasserna. Då får man bara nöja sig med en D-klass helt enkelt :)
Körde Kia Niro Plug-In nu senast och om man kör så man har möjlighet att ladda på den med el så är den ganska trevlig, om än något högljudd i kupén när man kör 90 eller fortare.
 

Buffy

Medlem
Försöker boka en bil i Frankrike med den fria weekend hyran man får efter 3 hyror men får felmedelandet
"Detta priset gäller inte för bokningar från Sverige".
Bilgrupp och period ska inte vara något fel enligt vilkoren. Någon som fått samma och kan hjälpa mig att lista ut vad felet är?
 
Toppen