Avis, missad tankning innan retur av hyrbil

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av nissefalk, 24 September 2015.

1. AtleFlyg

AtleFlyg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även Avis i Alicante gjorde så i somras

Agö gillar detta.
  2. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hertz i Dublin tar 140 euro för att fylla en tank på en BMW 5 serie ...

3. jonten

jonten Medlem

Med jobbets avtal på Hertz så tankar de gratis, de lägger dock på momsen på soppan. Så den blir 25% dyrare.
    Tror de vill ha 300-400 plus moms annars plus soppan.

Har hänt några ggr att de frågat om jag tankat bilen, då brukar jag svara att det får de göra gratis. Då får man en halvsur blick, "ahha ni har det gratis i avtalet". Det är ju alla tänkbara avgifter de tjänar på. Att hyra ut en mellanklass till mig för 348:- per dygn kan de inte bli rika på...

jumbooze gillar detta.
  4. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är normalt att det fungerar på det sättet. Exakt vad det kostar är beroende på bolag och avtal. Hyrde bil i Pisa i somras och var förbi 6 mackar på väg till flygplatsen och ingen av dem tog kort. Det slutade med att jag lämnade tillbaka bilen med halv tank, och den hyrbilsfirman ( Maggiore) tog betalt för drivmedlet, där var det ett litet påslag och sedan för arbetskostnaden, ett par hundra. Kan tycka det var rimligt, men blev väldigt förvånad av att så få mackar tog kort.

5. SK525

SK525 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag lämnade tillbaka bilen på Budget i Doha City Center Mall härom året lyckades jag inte hittade någon mack i närheten så jag fick lämna med halv tank. Blev efterdebiterad c:a 50 spänn totalt för tankning! Tänk om det alltid var så..

Jakob Österberg, KNA, jumbooze och 1 annan gillar detta.
  6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rätt ställe, haha!

KNA och SK525 gillar detta.
  7. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hänt mig i Miami. Var aningen tankspridd när jag letade bensinmack och vips så var jag i Avis garage på flygplatsen.

De la på ca 60 $ vilket var mer än dubbla vad det hade kostar själv att tanka men jag tänkte på vad soppa kostar i Sverige och kände mig nöjd.

@Agö, bara jag ser namnet Gold Car blir jag förbannad!

Agö gillar detta.
  8. KNA

KNA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kollade vad Sixt i Malmö tog för att fylla upp bensintanken när jag lämnade tillbaka en hyrbil för ett tag sedan , var nästan samma som bensinpriset

9. marbe166

marbe166 Medlem

När jag hyr av Hertz i Sverige specificerar de på hyreskontraktet vad en fyllning av en tom tank skulle kosta, jag har för mig de tar 1280 kr för att fylla en 70-liters V70-tank, det skulle isf ge 18,28 kr/l.

10. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tar de möjligtvis 1280 kr oavsett hur mycket det är kvar i tanken?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!