Senaste nytt

Avis kampanj 6500 poäng till Eurobonus. Boka 1 september- 31 oktober 2018

Birch

Medlem
Verkar som att de infört en begränsning på max 3 rentals under perioden nu.. Någon som har en aning om du det blir med bokningar som gjordes innan nr 9. Terms and Conditions kom?

Drive away with 6,500 Extra Points

..........

8. See www.avisworld.com/EuroBonus for full terms and conditions

9. Maximum 3 rentals during the promotional period
 

Erikhaka

Medlem
Verkar som att de infört en begränsning på max 3 rentals under perioden nu.. Någon som har en aning om du det blir med bokningar som gjordes innan nr 9. Terms and Conditions kom?

Drive away with 6,500 Extra Points

..........

8. See www.avisworld.com/EuroBonus for full terms and conditions

9. Maximum 3 rentals during the promotional period

Hmm. Har ca 15 hyror som gjordes förra v. Bör väl därmed vara lugnt med tanke på att jag bokade med andra villkor?
 
Hmm. Har ca 15 hyror som gjordes förra v. Bör väl därmed vara lugnt med tanke på att jag bokade med andra villkor?
Har du något som styrker vad villkoren var när du bokade?
Annars är ett tips att alltid ta screen shots på villkor samtidigt som man bokar.
Kan hända att någon annat har som du ev kan få som bevisar det du säger.
Räkna dock med att det kan kräva extra arbete med att kontakta kundtjänst efter varje hyra efter den 3 hyran för att få korrekt poäng.
 

Erikhaka

Medlem
Har du något som styrker vad villkoren var när du bokade?
Annars är ett tips att alltid ta screen shots på villkor samtidigt som man bokar.
Kan hända att någon annat har som du ev kan få som bevisar det du säger.
Räkna dock med att det kan kräva extra arbete med att kontakta kundtjänst efter varje hyra efter den 3 hyran för att få korrekt poäng.

Precis. Vore toppen om någon har det. Isf får ni gärna skicka det via PM. Skulle verkligen uppskattas.
 

Homer

Medlem
Jag vet inte om varför Oceanien undantas men vissa länder i Sydamerika har hög inflation så att man kanske kunna hyra bil väldigt billigt där?
Mycket möjligt, kanske kan vara en faktor. Tycker dock det är konstigt att t.ex. Asien och Afrika alltid är med, vardera med ännu mer instabila länder än i Sydamerika. Eller som sagt att extremt stabila Australien sällan är med.
Jag får för mig att det helt enkelt har med avstånd från målmarknaden Norden att göra, men det är möjligt att sydamerikansk inflation spelar en roll.

När man ser hur de är organiserade känns det som det handlar om det handlar om administration.

Avis Budget Group operates most of its car rental offices in North America, Europe and Australia directly,
and operates primarily through licensees in other parts of the World.
Avis Budget Group :: Home

Avis Europe omfattar inte bara Europa
The group's Avis-branded operations comprise over 2,900 offices in 112 countries across EMEA and Asia. Avis Europe - Wikipedia

Att ta med mer än USA och "Europe" kanske innebär mer krångel.
 
Glömde av i förra dealen med Avis att hämta ut en bil. Och blev debiterad såklart dubbelt för att inte hämtat den. Fick dock inga poäng alls. Är det något man kan vänta sig eller? =)
 
Toppen