Senaste nytt

Avis kampanj 5000 poäng till Eurobonus. Boka 1 November - 31 december 2018

pswe

Medlem
Noterade att de gjort om bokningsperioden på den här kampanjen, går nu att boka till den 31a januari. Fick bekräftelse via mail att ändringen innebär att det går att göra tre ytterligare bokningar som kommer att ge kampanjpoäng.
 

travellerrr

Medlem
Har skummat igenom tråden och villkoren men blir inte riktigt klok på om jag måste lämna bilen innan 31/5? Jag behöver hyra bil 30/5 - 3/6 och i villkoren står detta: "Only valid for reservations taking place between 1st November to 31st January 2019 and rentals taking place between 1st November 2018 to 31st May 2019". Misstänkter att det inte kommer att gå i mitt fall eller vad tror ni? Till maj är det ju en stund kvar, kanske avvakta och se om det kommer en bättre deal senare?
 

Capa

Medlem
Är det någon som kan klargöra vad ”Consecutive rentals” betyder i praktiken? Hur lång tid måste det gå imellan? Kan man lämna tillbaka en bil och kvittera ut en ny samma dag eller är den först dagen efter man har lämnat tillbaka bil 1 som man kan kvittera ut bil 2?
 
Du kan definitivt inte hämta ut en ny bil samma dag i alla fall. Min uppfattning (som kan vara fel, så klart) är att det måste finnas ett datummässigt uppehåll mellan bokningarna, dvs om du lämnar in en bil den 1:a så är det först den 3:e du kan hyra en ny (och få poäng).
 

Capa

Medlem
Känns lite tomt nu efter alla 10K hyror med Avis förra året.. :(. Funderar på om man skulle boka 3st i denna 5K kampanjen. Snabbsök via webbsidan ger att hyror på Klarabergsgatan i vår ligger mellan 800 och 1000kr för 3 dagar.. Om man då inte behöver bilen så är det 0,16-0,20 öre / poäng. Känns inte värt besväret. Då kan man ju lika gärna köpa poängen av SAS för 20 öre och få lite extrapoäng via Amex. För mig är det uppenbart att det inte finns några lågt hängande frukter längre, utan man får gneta via SAS webbshopping och lite annat smått och gott. Men klart är att det inte alls blir samma utväxling som fjolåret, det kan jag nyktert konstatera :(. Om det fanns något enkelt sätt att "köpa" poäng för 15öre styck skulle jag nog vara beredd att göra det. Billhop/Betalo i all ära men du måste upp i en ansenlig mängd fakturor för att det ska generera poäng i paritet med föregående års Avis "10K" hyror. Med Amex premium närmare bestämt fakturor för 66K för att nå 10K poäng. Det är inte helt lätt. Manufactured spend ger jag inte mycket för heller (SKV betala till sig själv etc.). Finns det något uppenbart som jag missar? Eller bara att invänta nästa kampanj då man kan köpa poäng direkt av SAS för 15% rabatt? Börja värva mer folk till Amex kanske? :). Sorry om detta är fel tråd. Tar gärna emot inspel från er på detta.
 
Toppen