Avis kampanj 5000 poäng till Eurobonus. Boka 1 April - 31 Maj 2019

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av BjörnHed, 3 April 2019.

Tags:
  1. samet

samet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lämnade nyss tillbaka en bil på ARN, den var på den speciella 10.000-kampanjen som var tidigare i vår. När jag hämtade bilen lämnade jag fram kupongen, agenten läste knappade på burken, lämnade tillbaka.

Skulle han alltså behållit den och skickat in?

Hade en liknande 4000-kupong i höstas. Den blev det inget av, AVIS i Bangkok hade ingen aning vad de skulle göra eller hur. Fick inga poäng överhuvudtaget.

2. Brandforce

Brandforce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känns som att @Kimmen00 gjorde en ganska korrekt bedömning...

Tonton gillar detta.
  3. Homer

Homer Medlem

Man kan ju själv lägga in kupongkoden MEAA045 i bokning:

Modify Booking - Rate & Benefit Information - Coupon Code:
    View / Modify / Cancel | Avis Rent a Car

(jag vet dock inte om det det räcker med det)

Last edited: 8 April 2019
    danielhog, Nemo, jerixon och 1 annan gillar detta.
  4. Homer

Homer Medlem

Står ju i reglerna att papperskupongen inte behövs och att det viktiga är kupongkoden
    • 6. In order to take advantage of either 4,000 or 5,000 points you must download the coupon available on www.avisworld.com/eurobonus and take this with you to the rental station upon collection of the vehicle Otherwise, coupon number MEAA045 must be stated upon collection of the vehicle for the points to be applied.

Terms and Conditions Eurobonus

danielhog, jerixon och Brandforce gillar detta.
  5. Visst är det så att alla nödvändiga försäkringar ingår osv vid hyra i USA eller är det någon extra man behöver lägga till?

6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Beror helt på vad du bokar, men bokar du från svensk sida så har jag för mig att så är fallet.

Hafermann gillar detta.
  7. learntofly

learntofly Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vart hittar man "Modify booking", jag har inget sånt val. Alla fält är "view-only".

8. Homer

Homer Medlem

View / Modify / Cancel | Avis Rent a Car
    Your car - Modify // View lowest rates - skriv in MEAA045 där det står "coupon"

(kolla för säkerhets skull att att SAS AWD som ska stå i första fältet ligger kvar)

Funkar inte det testa
    Manage Booking

9. learntofly

learntofly Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan inte modifiera bokningen på någon av de två sidorna. Det enda valet jag har är avboka.
    Kan det bero på att jag redan har betalat bokningen?

10. kander

kander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon annan som har problem att boka via Avis Eurobonus sida? Kommer inte förbi sista steget utan får som svar att bokningssystemet är nere.

Jag kan inte heller hitta fältet "CPN" där man ska skriva in koden någonstans under bokningsprocessen. Någon som lyckats hitta var?

Första steget ser ut så här:
    Screen Shot 2019-04-23 at 13.42.08.png

Andra steget är bara info om bilen och villkor, sedan kommer tredje steget med följande fält, där jag alltså inte kommer vidare i nuläget:
    Screen Shot 2019-04-23 at 13.36.35.png

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!